Πέμπτη, 2 Απριλίου 2009

Nέος εξαιρετικός, Μαθητής αριστούχος, Φοιτητής διαπρέπων

Νίκος Γκουτζουρέλας του Δημητρίου και της Αικατερίνης, μαθητής στην Α' τάξη του σχολείου μας το 2003-2004, αποφοίτησε το 2006 με βαθμό Απολυτηρίου Άριστα, Δεκαεννιά και ένα δέκατο (19,1) και Γενικό Βαθμό Πρόσβασης Δεκαοχτώ και πέντε δέκατα (18,5), εισήχθη στο τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην 1η σειρά και σήμερα βρίσκεται στο 3ο έτος.


Τι αξιόλογο έχει αυτός ο χτεσινός μας μαθητής ή σε τι διαφέρει από τους άλλους πολλούς απόφοιτούς μας και από τους άλλους συμμαθητές του σ' όλη την επικράτεια; Δεν παρακολούθησε ούτε μια ώρα μαθήματος σε ιδιωτικό φροντιστήριο και δεν πλήρωσε ούτε ένα ευρώ για ιδιαίτερα μαθήματα (*). Αρκέστηκε στα μαθήματα εντός του σχολείου, τόσο στα καθημερινά πρωινά –υποχρεωτικά- μαθήματα, όσο και στα αντίστοιχα απογευματινά μαθήματα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Μα κυρίως και πάνω απ' όλα, στηρίχτηκε στην προσωπική μελέτη, στην προσωπική εργασία. Οι καθηγητές του, διέκριναν στο πρόσωπό του τον αγωνιστή μαθητή -και αργότερα υποψήφιο- και του συμπαραστάθηκαν. Οι συμμαθητές του, ιδιαίτερα στην Γ' τάξη, στην κρίσιμη τάξη-προθάλαμο για την είσοδο σε ανώτατα ιδρύματα, τον ρωτούσαν με απορία για την επιλογή του αυτή και τον θαύμαζαν. Ο Νίκος ήταν αποφασισμένος να πετύχει τον στόχο του, να συγκεντρώσει πάνω από 17.000 μόρια που θα του επέτρεπαν να εισαχθεί στην 1η σχολή προτίμησής του. Και το πέτυχε με την πρώτη και με πολύ περισσότερα μόρια απ' ότι ήθελε. Μόρια που θα του επέτρεπαν ακόμη και την εισαγωγή του σε ιατρικές σχολές. Ο Νίκος όμως επέλεξε το τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο λόγος επιλογής της συγκεκριμένης σχολής ήταν ότι έβρισκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον το αντικείμενό της, καθώς και το ευρύ πλαίσιο γνώσεων που προσφέρει.
Η επιλογή του να παρακολουθεί μόνο τα μαθήματα εντός του σχολείου του, ήταν κατ' αρχάς θέμα ….ιδεολογίας, μιας ιδεολογίας που σχετίζεται κυρίως με μια αντίθεση στη «μαζικοποίηση της σχολικής κοινότητας που ωθεί τους μαθητές σε φροντιστηριακά μαθήματα καθώς και στο κατεστημένο που θέλει τους μαθητές να πετυχαίνουν στις εξετάσεις μόνο εάν παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήρια», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε. Ήταν και το οικονομικό θέμα, όχι τόσο σοβαρό ώστε να μην του επιτρέψει, τουλάχιστον στην Γ' τάξη, να παρακολουθήσει τα μαθήματα κατεύθυνσης σε φροντιστήριο (οι γονείς του εργάζονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι χωρίς …ιδιαίτερους μισθούς). Οι ώρες μελέτης του ήσαν ίσες όσες και των συμμαθητών του που παρακολουθούσαν μαθήματα και σε φροντιστήρια –ίσως και κατά κάτι λιγότερες. Κέρδιζε το πήγαινε έλα στο φροντιστήριο και το σχετικό «χάζεμα» στο δρόμο. Είχε ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και αθλητισμό όπως ποδόσφαιρο και ποδήλατο, είχε χρόνο για βόλτα και εξόδους ίσως περισσότερο από τους υπόλοιπους συμμαθητές του. Ο ίδιος αποδίδει την επιτυχία του στην καλή οργάνωση του χρόνου του, στην απόλυτη συγκέντρωσή του την ώρα της μελέτης και στη βοήθεια που είχε από τους καθηγητές του, πρωινούς και απογευματινούς. Δηλώνει πως έβρισκε πρόθυμους τους καθηγητές του σχολείου του να τον βοηθήσουν και να τον καθοδηγήσουν στην οργάνωση της μελέτης του, να του χορηγήσουν τις απαραίτητες σημειώσεις και βοηθήματα και να του λύσουν απορίες.
Σε ερώτηση αν πιστεύει πως και τα άλλα παιδιά θα μπορούσαν να τα καταφέρουν με τον τρόπο που τα κατάφερες ο ίδιος, απάντησε χωρίς ενδοιασμούς , «πιστεύω ότι και άλλα παιδιά θα μπορούσαν πετύχουν τον στόχο τους αρκεί να πιστεύουν πρώτα στον εαυτό τους αλλά και αν έχουν την στήριξη των γύρω τους».

Πίστη στον εαυτό μας προτείνει ο Νίκος (τ’ ακούτε μαθητές-συμμαθητές του Νίκου αλλά και όλοι οι άλλοι;) και στήριξη και του περιβάλλοντος μας (τα’ ακούμε γονείς και καθηγητές;). Τέτοια παιδιά, τέτοιοι μαθητές, χρειάζονται σήμερα, στην κοινωνία αυτή που ζούμε, στην οποίαν τα πρότυπα και τα ινδάλματα πόρρω απέχουν από την εικόνα του Νίκου Γκουτζουρέλα. Και να είστε σίγουροι ότι πολλοί …Νίκοι υπάρχουν στην επικράτεια. Απλώς δεν τυχαίνουν της δημοσιότητας που θα έπρεπε. Καλή τύχη στη ζωή σου Νίκο και κάθε …Νίκο.

(*) Επειδή ο Νίκος ήθελε να είναι απόλυτα ειλικρινής, ζήτησε να αναφερθεί πως παρακολούθησε δύο μαθήματα σε φροντιστήριο. Αυτό της Βιολογίας και των Μαθηματικών γενικής παιδείας, καθώς στο σχολείο δεν υπήρχε τμήμα ενισχυτικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.