Τρίτη, 7 Απριλίου 2009

3ήμερη εκδρομή Β' τάξης στη Αθήνα, 19-21 Μαρτίου 2009

19, 20 και 21 Μαρτίου –ημέρες Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο- πραγματοποιήθηκε η εκδρομή της Β’ τάξης του σχολείου μας στην Αθήνα. 130 μαθητές και 6 συνοδοί καθηγητές σε τρία λεωφορεία αναχωρούμε στις 08.00 από τη Λάρισα. Μετά από δύο στάσεις (Λαμία και Olympus Plaza) καταφθάνουμε στο ξενοδοχείο –Athens Imperial- στην πλατεία Καραϊσκάκη στο Μεταξουργείο. Τακτοποιούμαστε στα δωμάτια και αρχίζει η περιήγηση-επίσκεψη σε προκαθορισμένα σημεία της πόλης. Ο καιρός καλός.

1η ημέρα, πεζή -μιας και ο καιρός παραμένει σχετικά καλός- προς Ομόνοια, οδό Αθηνάς, Μοναστηράκι για τους Αέρηδες, στην Πλάκα στο χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς.

Πραγματοποιείται ξενάγηση από τον καθηγητή φιλόλογο Κώστα Πάνου και στη συνέχεια περίπατος στην Πλάκα με κατάληξη στην εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας, στη Ερμού.

Από κει, στην Μητροπόλεως για να επισκεφτούμε τη Μητρόπολη Αθηνών και το μικρό εκκλησάκι του Αγ. Ελευθερίου (Παναγίας Γοργοεπηκόου ή Αθηνιώτισσας) δίπλα από τον καθεδρικό ναό της πόλεως. Πρόχειρο φαγητό και επιστροφή στο ξενοδοχείο.
Το βράδυ γλεντήσαμε και χορέψαμε με ελληνικό τραγούδι στην περίφημη «Στοά των Αθανάτων», στη Βαρβάκειο Αγορά.

Παίρνεις το ασανσέρ, ανεβαίνεις στον πρώτο όροφο και βρίσκεσαι σε ένα χολ αντικέ. Προχωρείς λίγο ακόμη, και να 'σαι στη Σμύρνη της ίδιας εποχής. Οι μουσικοί παραταγμένοι σε ένα μεγάλο κοίλο τόξο στεφανωμένοι με μια δαντελωτή μαρκίζα.

Στους ψηλούς τοίχους υπάρχουν υφαντά με παραστάσεις, καράβια, φωτογραφίες, όργανα, ραδιόφωνα - κάποια από αυτά είναι αντίκες αξίας, όσο πιο πολύτιμες τόσο πιο ψηλά τις έχουν τοποθετήσει, για ασφάλεια. Εδώ είναι ναός του ρεμπέτικου. Χαρούλα Λαμπράκη, Δημήτρης Τσαουσάκης (γιος του Πρόδρομου) και ο γιος του θρυλικού Παπαϊωάννου μαζί με άλλους πολλούς νέους και παλιούς μουσικούς.

παρέες μαθητών

και ο χορός καλά κρατεί

Ξημερώνει Παρασκευή και μετά το πρωινό παίρνουμε το Μετρό για το Μέγαρο Μουσικής. Δε μας επιτρέπεται η είσοδος κι κατηφορίζουμε τη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας με το πάρκο Ελευθερίας, ατενίζουμε το Δρομέα, μπροστά από το Χίλτον και διασταυρώνουμε απέναντι για το Πολεμικό Μουσείο.

Δίπλα, συναντούμε το Βυζαντινό Μουσείο, αλλά το πλήθος των επισκεπτών δε μας επιτρέπει τη είσοδο στο χώρο του Μουσείου. Γι αυτό, αρκούμαστε σε μικρή ξενάγηση στο προαύλιο.

Συνεχίζουμε την κάθοδο και στρίβουμε Ηρώδου του Αττικού για να περάσουμε μπροστά από το Μέγαρο Μαξίμου και το Προεδρικό Μέγαρο. Στεκόμαστε για λίγο μιας και πετυχαίνουμε την αλλαγή Φρουράς. Επόμενος σταθμός το Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο και στη συνέχεια, δια μέσω των κήπων του Ζαππείου φτάνουμε στο Ζάππειο.

Από τη λεωφόρο Αμαλίας οδηγούμαστε στο Σύνταγμα, στον Άγνωστο Στρατιώτη, όπου πετυχαίνουμε αλλαγή Φρουράς. Μεσημεριάζει και μας δίνεται το ελεύθερο για φαγητό και ψώνια.
Ορίζουμε ραντεβού συνάντησης στο Σύνταγμα...

...και δια μέσω λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) κατηφορίζουμε για Ομόνοια, αγναντεύοντας την Ακαδημία Αθηνών, τα Προπύλαια και τη Βιβλιοθήκη. Από την Ομόνοια κατευθείαν για το ξενοδοχείο για ξεκούραση το βράδυ θα παρακολουθήσουμε θεατρική παράσταση.
Στην προκαθορισμένη ώρα βρισκόμαστε στην είσοδο του ξενοδοχείου, για τη σχετική καταμέτρηση...

...για να ανηφορίσουμε προς Ομόνοια και να κατηφορίσουμε για την περιοχή Ψυρρή, εκεί όπου βρίσκεται το θέατρο. Αρκετούς μετανάστες συναντούμε στην Αγ. Κων/νου και στην πλατεία Ομονοίας. Φτάνουμε έγκαιρα και τακτοποιούμαστε στις θέσεις μας. Το έργο κυλάει, αρκετών τα μάτια κλείνουν καθότι τα βλέφαρα βαρεία –η μέρα ήταν κοπιαστική, καθότι ασυνήθιστοι στο περπάτημα- αλλά κάποια στιγμή η λήξη της παράστασης και το χειροκρότημα αφυπνίζει όλους. Διασχίζουμε την περιοχή Ψυρρή –εντύπωση μας έκανε η έντονη παρουσία της Δημοτικής Αστυνομίας- και εκεί αναζητούμε πρόχειρη τροφή. Δίνουμε ραντεβού στην πλατεία στο Μοναστηράκι και με τον ηλεκτρικό κατεβαίνουμε Ομόνοια κι από κει στο ξενοδοχείο.

Το Σάββατο, φορτώνουμε τι αποσκευές στα λεωφορεία και μας πάνε στην Ακρόπολη. Ο ουρανός είναι συννεφιασμένος. Ανεβαίνουμε το δρομάκι για τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης όπου πάλιν μας ξεναγεί ο κος Κ. Πάνου.

Κατεβαίνουμε στη στοά Αττάλου και επισκεπτόμαστε το Μουσείο και στη συνέχεια στο Ναό του Ηφαίστου, το Θησείο.

Με το τέλος της ξενάγησης αρχίσουν οι πρώτες σταγόνες βροχής ήμασταν μέχρι τότε τυχεροί. Είμαστε ελεύθεροι για φαγητό στην περιοχή και στις 2.30 ραντεβού στο Σύνταγμα για αναχώρηση. Ασυνεπείς όπως είθισται στα ραντεβού μας, κάποια στιγμή αναχωρούμε. Δύο στάσεις στην επιστροφή, στο Olympus Plaza και πριν τη Στυλίδα και στις 21.30 φτάνουμε Λάρισα.

Πήγαμε και γυρίσαμε καλά, φορτωμένοι εικόνες, γεύσεις και αναμνήσεις. Προσδοκούμε η επόμενη εκδρομή –η πενθήμερη- να είναι καλύτερη!

Περισσότερες φωτογραφίες από την εκδρομή θα βρείτε σε δ/νσεις του σχολείου μας στο facebook και σευγκεκριμένα ΕΔΩ , ΕΚΕΙ κι ΑΛΛΟΥ, αλλά και στην ηλεκτρονική δ/νση ΕΔΩ!