Δευτέρα, 4 Μαΐου 2009

Εκπαιδευτική εκδρομή θεωρητικής κατεύθυνσης

'Εγραψε η E i R i N i

Στην εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στις 24-25/1/09 με τη συμβολή και την αρωγή του κυρίου Αθ. Παπαθανασίου -του διευθυντή- και των καθηγητών συνοδών -κα Μότσια Βαλεντίνη, κα Αμπαριάν Μαρία, κα Βαλσαμοπούλου Κλαίρη και κος Σχίζας Κων/νος- η θεωρητική κατεύθυνση της Γ’ λυκείου του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί την πόλη των Αθηνών.
Ξεκινώντας το ταξίδι μας το Σάββατο το πρωί και με ενδιάμεσες στάσεις φτάσαμε στην Αθήνα το μεσημέρι της ίδιας μέρας. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης, το απόγευμα μας δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια θεατρική παράσταση "Το αμάρτημα της μητρός μου", διήγημα του Βιζυηνού το οποίο αποτελεί ένα από τα έντεκα κείμενα της εξεταστέας ύλης στη λογοτεχνία της Γ λυκείου. Η παράσταση ήταν θαυμάσια, μας προκάλεσε συναισθήματα χαράς, λύπης, ταυτιστήκαμε με τους ηθοποιούς και κατ' επέκταση με τον συγγραφέα-αφηγητή.
Μετά το τέλος της παράστασης ο πρωταγωνιστής κύριος Λογοθέτης συζήτησε με εμάς, τους μαθητές του 2ου λυκείου και μας διηγήθηκε γεγονότα της καλλιτεχνικής του ζωής, καθώς και πώς ο ίδιος βιώνει το έργο. Αφού μας έδωσε ευχές και συμβουλές για τη σχολική και την προσωπική ζωή μας, αναχωρήσαμε για το Μοναστηράκι. Εκεί , με τον Παρθενώνα να μας συντροφεύει, είχαμε την ευκαιρία να βαδίσουμε στα όμορφα στενά της Πλάκας που δε θυμίζουν σε τίποτα τη θορυβώδη και "τσιμεντένια" πόλη. Ύστερα κατευθυνθήκαμε προς την Πλατεία Συντάγματος όπου είδαμε τη Βουλή των Ελλήνων και το μνημείο του αγνώστου στρατιώτη, ενώ συνέπεσε εκείνη τη στιγμή να γίνεται και η αλλαγή της προεδρικής φρουράς με τέλειο συγχρονισμό. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την Παλαιά Βουλή, την οποίαν επισκεφτήκαμε, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες

Το βράδυ ετοιμαστήκαμε για την βραδινή έξοδο. Οι καθηγητές είχαν προγραμματίσει να διασκεδάσουμε σε ένα ρεμπετάδικο. Όπως ήταν φυσικό δεν σταματήσαμε στιγμή το χορό και το τραγούδι...

Την επομένη επισκεφτήκαμε τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Αισθανθήκαμε δέος και θαυμασμό όταν αντικρίσαμε το σπουδαίο επίτευγμα των προγόνων μας, τον Παρθενώνα, που αποτελεί το σύμβολο της Αθήνας και της Ελλάδος από τον "χρυσούν αιώνα του Περικλή". Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ένα απόσπασμα από ένα έργο του Σεφέρη σχετικά με της αρχιτεκτονική του μνημείου -που βέβαια αναφέρθηκε και από την κυρία Βαλσαμοπούλου κατά την ξενάγηση. Συγκεκριμένα "...δεν υπάρχει στον Παρθενώνα ούτε μία ευθεία γραμμή. Ο παραλληλεπίπεδος, όπως φαίνεται, τούτος ναός, αν τον προεκτείναμε ένα η δύο χιλιόμετρα θα έπαιρνε την όψη πυραμίδας. Αυτές κ άλλες λεπτότητες ήταν ορατές στα μάτια των καιρών εκείνων.."
Έπειτα από την επίσκεψη στο ναό της Αθηνάς, κατεβήκαμε στο Μοναστηράκι όπου περάσαμε ευχάριστα την ώρα! Αργότερα ανεβήκαμε στο Σύνταγμα και πήραμε το δρόμο της επιστροφής...
Αυτές τις δυο μέρες κατανοήσαμε πόσο διευκολύνουν και εξυπηρετούν τους κατοίκους της Αθήνας και τους επισκέπτες τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αξέχαστη ήταν η εμπειρία μας στο μετρό, με την πάντοτε υπερπροστατευτική στάση των συνοδών μας! Γνωρίσαμε, επίσης, την καλή διάθεση των ανθρώπων της πρωτεύουσας που πρόθυμα μας εξυπηρέτησαν.

Τέλος, νομίζω ότι εκφράζω την άποψη όλων των μαθητών της Θεωρητικής που έλαβαν μέρος στην εκδρομή, θέλω να ευχαριστήσω τους καθηγητές-συνοδούς για την φροντίδα τους και τις όμορφες στιγμές που περάσαμε από, προς αλλά και στην Αθήνα αλλά και του κυρίου διευθυντή, καθώς και τους άλλους συντελεστές που βοήθησαν στην πραγματοποίηση της εκδρομής μας...!

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.