Παρασκευή, 15 Μαΐου 2009

Καλή τύχη σε όλες και όλους

Ξεκινήσαμε σήμερα τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τις …ν-1 εξετάσεις μέχρι σήμερα (γιατί πόσες άλλες γνωρίζει κανείς πως θα χρειαστεί να δώσουμε μέχρι να τα …κακαρώσουμε ). Δεν θα μιλήσω για ….βατά θέματα ή για θέματα εκτός ύλης ή δε ξέρω κι εγώ τι άλλο. Αυτά τα αφήνω για τους ….άλλους• τους «ειδικούς» ή και «ειδήμονες». Απλά θα πως κι εγώ, όπως και η φίλη μας Ειρήνη, πως αυτές οι εξετάσεις -όπως και άλλες πάμπολλες που θα ακολουθήσουν- είναι εξετάσεις …σαν όλες τις άλλες. Δεν κρίνεται η ζωή μας, δε διακυβεύεται το μέλλον μας. Εφόσον προετοιμαστήκαμε καλά, όλα τα χρόνια της μαθητικής μας ζωής, σίγουρα θα τα καταφέρουμε. Κι αν δεν πιάσουμε τον πρώτο μας στόχο, υπάρχουν κι άλλες επιλογές. Κανένας δε χάνεται σε τούτες τις εξετάσεις. Κι όσοι δεν τα κατάφεραν όπως θάθελαν ή όπως σχεδίαζαν, χαμένοι δεν πήγαν. Θα τους βρείτε και θα τους ρωτήσετε. Κάποιοι ξαναδιάβασαν και δοκίμασαν για δεύτερη χρονιά. Άλλοι, έκαναν αίτηση για ξένα πανεπιστήμια και έφυγαν προς τα κει. Κάποιοι άλλοι, φοίτησαν σε άλλες σχολές (όπως ΙΕΚ) και πέτυχαν πολλά. ‘Η ασχολήθηκαν με τεχνικές εργασίες και επέδειξαν εκεί τις δεξιότητές τους. Κανείς δε χάθηκε!

Ξεκινήσαμε σήμερα και επομένως δεν …χωράνε άλλες συμβουλές. Απλά διώξτε το άγχος και αυξήστε την πίστη (που στηρίζεται στην πεποίθηση ότι μέσω της μελέτης που κάνατε μειώνεται η πιθανότητα να μη γνωρίζετε τα θέματα) ότι μπορείτε να τα καταφέρετε• τόσο αντιστρόφως ανάλογα μειώνεται ο φόβος της αποτυχίας.
Επειδή το άγχος δεν έχει τόσο σχέση με τις αντικειμενικές δυνατότητές μας, αλλά με το πώς εμείς τις βλέπουμε, πρέπει να ρυθμίσετε ή καλύτερα θα έπρεπε να το είχαν κάνει ήδη, μέσω της αυτογνωσίας, τα επίπεδα των προσδοκιών σας. Ξέρω ποια/ος είμαι, ξέρω τις δυνατότητές μου και επιλέγω στόχους εφικτούς, πραγματοποιήσιμους. Δεν φουσκώνω τα μυαλά μου -και των γύρω μου- μα ούτε αφήνω τους γύρω μου να μου φουσκώσουν τα μυαλά. Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, ούτε …μαντζούνια για την επιτυχία. Η σωστή προετοιμασία εγγυάται την επιτυχία. Φυσικά και με λίγη δόση τύχης. Γι αυτό….

…Καλή τύχη σ’ όλα τα παιδιά του κόσμου και σ’ αυτά που άρχισαν τις Πανελλήνιες μα και σ’ αυτά που θα δώσουν προαγωγικές ή και απολυτήριες.

1 σχόλιο:

ΕΙΡΗΝΗ είπε...

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με οσα διατυπώθηκαν στο παραπάνω κείμενο...

Τι;;;;Τελικά αυτό είναι οι Πανελλαδικές;;; Είναι απλά μια φοβερή εμπειρία...Όσο ανόητο κ να ακούγεται...Όποιος καταφέρει να δει το ποτήρι μισογεμάτο κ ΟΧΙ μισοάδειο, όποιος αποβάλλει το άγχος κ έχει διαβάσει θα μπορέσει να ζήσει αυτήν την εμπειρία..Εξάλλου αν κάτι δεν μπορούμε να το αλλάξουμε άμεσα δεν μένει παρά να το απολαύσουμε...

Η πρώτη γεύση που μου άφησε η συμμετοχή σε αυτές ήταν αρκετά γλυκιά...Χωρίς βέβαια να ξέρω απόλυτα πως έγραψα!

Τέλος θα ήθελα να τονίσω τη μεγάλη ΑΞΙΑ που έχει για τον καθένα(νομίζω) η παρουσία των καθηγητών μας στο σχολείο καθ' όλη τη διάρκεια των εξετάσεων..
Προσωπικά θα ήθελα να ευχαριστήσω κάποιους συγκεκριμένους -τα ονόματα των οποίων δε θα αναφέρω- διότι με στήριξαν κυρίως ψυχολογικά πολύ πριν,λίγο πριν κ κάτά τη διάρκεια των εξετάσεων..Αλήθεια οι καθηγητές με ένα βλέμμα κ ένα χαμόγελο μας εμψύχωναν όταν γράφαμε κ βοηθούσαν στην αποβολή του αγχους!!
Ένα ευχαριστώ είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε σ'αυτούς..:)

Άντε παιδιά ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Κ ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ....

ΥΓ: το μόνο που ίσως με στεναχώρησε σήμερα κ για το οποίο δεν ευθύνεται το σχολείο είναι ότι έτυχε να χωριστώ από το τμήμα με το οποίο είμαι μαζί έξι χρόνια...

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.