Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2009

Εκλογές για την ανάδειξη 15μελούς Συμβουλίου-Παραλειπόμενα

Όπως κάθε σχολικό έτος, έτσι και φέτος, αλλά νωρίτερα μέσα στον Οκτώβριο -συγκεκριμένα την Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009- πραγματοποιήθηκαν και στο σχολείο μας οι εκλογές για την ανάδειξη του δεκαπενταμελούς συμβουλίου των μαθητών -είχαν προηγηθεί οι εκλογές των μαθητικών κοινοτήτων, των πενταμελών Συμβουλίων των Τμημάτων, του Συμβουλίου που αντιπροσωπεύει όλους τους μαθητές του τμήματος της κάθε τάξης σε όλα τα ζητήματα.

Πολυσυζητημένος αλλά και υπό αμφισβήτηση ο θεσμός του 15μελούς και γενικότερα του μαθητικού συνδικαλισμού. Άλλους στόχους είχαν, ενδεχομένως, οι εμπνευστές-εισηγητές του θεσμού, αλλιώς προέκυψε. Μέσα από το μαθητικό συνδικαλισμό και τη συμμετοχή των νέων σε μαθητικές οργανώσεις, οι μαθητές θα μπορούσαν να γνωρίσουν τις υποχρεώσεις τους και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Να θέτουν αιτήματα, να επισημαίνουν προβλήματα, να εισηγούνται λύσεις. Να υποδεικνύουν στους αρμοδίους τα σοβαρότερα προβλήματα που βιώνουν οι ίδιοι μέσα στα σχολεία και ταυτόχρονα να προτείνουν λύσεις πρακτικές για την επίλυσή τους. Αλλά…

Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στα δικά μας. Οι μαθητές του σχολείου μας, ζήτησαν την καθιερωμένη 3ωρη Γενική Συνέλευση, εξέλεξαν την Εφορευτική τους Επιτροπή (ΕΕ) -ένας μαθητής από κάθε τμήμα- κατέθεσαν τις υποψηφιότητες για το 15μελές, έγινε η παρουσίαση των υποψηφιοτήτων, κάποιοι από αυτούς πήραν το λόγο και παρουσίασαν το …πρόγραμμα και τις …προτάσεις τους και στη συνέχεια αποσύρθηκαν στις αίθουσες για να ψηφίσουν. Τρεις κάλπες, μία για κάθε τάξη, περιήλθαν στα τμήματα στις οποίες οι μαθητές εναπόθεσαν τη ψήφο τους. Στη διάρκεια της ψηφοφορίας παρουσιάστηκαν και κάποια ευτράπελα -εδώ ανάλογα παρουσιάζονται και στις εκλογές ημών των μεγαλύτερων, δεν θα υπήρχαν και στα παιδιά μας; Σημειώνω κάποια: μέλη ΕΕ με τις ψήφους του τμήματος ανά χείρας αναζητούσαν την κάλπη. Μεμονωμένος ψηφοφόρος αναζητούσε, στους διαδρόμους, ψηφοδέλτιο για να ψηφίσει.
Τα μέλη της ΕΕ αποσύρθηκαν για την καταμέτρηση. Η παρουσία των καθηγητών ήταν διακριτική, συμβουλευτικού χαρακτήρα, μιας και απαγορεύεται ρητά η συμμετοχή τους στις ανωτέρω διαδικασίες. Σε κάποια φάση της καταμέτρησης, υπήρξε επώνυμη καταγγελία μέλους της ΕΕ για λαθροχειρίες. Αμέσως η Δ/νση του Σχολείου διέκοψε τις διαδικασίες καταμέτρησης, συγκέντρωσε τις ψήφους, σφράγισε τις κάλπες και τόνισε στα μέλη της ΕΕ πως θα τους καλούσε την επαύριον για συνεννοήσεις και πως θα έφερνε το θέμα στο Σύλλογο Διδασκόντων.
Το πρωί της επομένης -14ης Οκτωβρίου, την επομένη των ακυρωθέντων εκλογών για την ανάδειξη του 15μελούς Συμβουλίου των μαθητών- οι φήμες κυκλοφόρησαν ραγδαίες: οι εκλογές ματαιώθηκαν λόγω λαθροχειρίας. Φέιγ βολάν βρέθηκαν στην είσοδο του σχολείου, ένα κείμενο κυκλοφόρησε, μιας ομάδας που αποκαλούνται «Αναρχικοί μαθητές 2ου λυκείου Λάρισας» στην οποίαν καταγγέλλουν και προτρέπουν…
Η Δ/νση κάλεσε τα μέλη της ΕΕ σε διαβουλεύσεις και μετά από διαδικασίες, η ΕΕ αποφάσισε με πλειοψηφία, την επανάληψη της ψηφοφορίας. Όπερ και εγένετο. Η Δ/νση, παράλληλα ενημέρωσε και το Σύλλογο Διδασκόντων. Η καταμέτρηση έγινε με τη διακριτική παρουσία καθηγητών και η ΕΕ εξέδωσε τα αποτελέσματα.
Ως γνωστόν, οι 15 πρώτοι σε σταυρούς υποψήφιοι, που αποτελούν τα τακτικά μέλη του μαθητικού συμβουλίου -οι 5 επόμενοι αποτελούν τα αναπληρωματικά μέλη- θα συγκροτηθούν σε σώμα στην πρώτη τους συνεδρίαση με φανερή ψηφοφορία μεταξύ των μελών του. Το 3μελές Συμβούλιο αποτελείται από τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο, το γραμματέα και 12 μέλη ισότιμα με το προεδρείο.
Φωτο-Στιγμιότυπα από τις Εκλογές:
Οι πολύχρωμες κάλπες ετοιμάζονται




Οι μαθητές-ψηφοφόροι συγκεντρώθηκαν στην αυλή






Μέλος της εφορευτικής επιτροπής ανακοινώνει τους υποψήφιους



Υποψήφιος στους ώμους οπαδών του




Οι υποψήφιοι αναλύουν το πρόγραμμά τους








Κάποιοι πετάνε γλυφιτζούρια στους παρευρισκόμενους-ψηφοφόρους και αυτοί με τη σειρά τους τα απολαμβάνουν








Μέλη της εφορευτικής επιτροπής επί τω έργω


5 σχόλια:

EiRiNi είπε...

Καθε χρονια γινονται αυτες οι εξυπνες "κλεψιες" και αυτό ηταν που δε μου αρεσε ποτε σε αυτην την διαδικασια...
Για μένα πρέπει πάντα να υπάρχει μπροστα ένας έμπιστος καθηγητής όταν γίνεται η καταμέτρηση των ψήφων...

2ο ΓΕΛάρισας είπε...

...παλιά ήθη από νέα γενιά. Κάτι δεν πάει καλά, με ευθύνη της παλιάς γενιάς, ημών δλδ.

EiRiNi είπε...

Δεν αντιλέγω..Αλλά αφού γνωρίζουμε πως αυτό που κληρονομήσαμε από σας δεν είναι σωστο ,τοτε γιατί το συνεχίζουμε;; Υποτίθεται πως μια νεα γενια εχει κ νεες αντιλήψεις και κριτηκη σκέψη έτσι ώστε ό,τι χρήσιμο να το κραταει κ ό,τι "άχρηστο" να το αφηνει στο παρελθον...

2ο ΓΕΛάρισας είπε...

@EiRiNi: Πολύ δύσκολη αυτή η επιλογή του καλού, κακού. Αλλ αελ΄πιζουμε πως θα βρείτε και θα χαράξετε το δικό σας δρόμο

EiRiNi είπε...

Μακαρι να μη μεινουμε μονο στην ελπιδα... καλο βραδυ!

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.