Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009

Εκλογές για την ανάδειξη 15μελούς - Η "άλλη" πλευρά

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησής μας σχετικά με τις εκλογές για την ανάδειξη του 15μελούς στο σχολείο μας και σύμφωνα με αυτό που πρεσβεύει τον παρόν ιστολόγιο και αναγράφεται στον κεντρικό του υπότιτλο -«…έλα στο δεύτερο να νιώσεις λεύτερος…»- σήμερα δίνουμε χώρο, βήμα για λόγο και σ’ αυτούς που από συνήθεια -κακή; Ίσως ναι- ονομάζουμε «η άλλη πλευρά». Τους μαθητές μας που κυκλοφόρησαν τρικάκια και φέιγ βολάν την ημέρα των εκλογών. Επειδή ίσως είναι δύσκολο να μας προσεγγίσουν, αποφασίσαμε να τους «προσεγγίσουμε» εμείς. Έτσι, σήμερα αναρτούμε τα τρικάκια και το φέιγ βολάν που κυκλοφόρησε, στο σχολείο μας, με την ευκαιρία των εκλογών για την ανάδειξη του 15μελούς.

Προηγουμένως, παραθέτουμε την περιγραφή της σχετικής ομάδας, όπως ακριβώς την καταγράφει ένα μέλος της, ο «Μ@θητης-Λάρισα»:


«Δεν υφίσταται ομάδα αναρχικών μαθητών, απλά μία πρωτοβουλία στο 2ο Λύκειο. Μία ομάδα που λειτουργεί αυτοοργανωμένα και αμεσοδημοκρατικά είναι η Ανεξάρτητη Μαθητική Κίνηση (ΑΜΚ). Δεν έχει καθαρά αναρχικό χαρακτήρα αλλά συμμετέχουμε και εμείς. Πάντως σίγουρα δεν πρεσβεύει κανενός είδους ιεραρχία ούτε εκμετάλλευση. Όλα αυτά άσχετα με την παρέμβαση που ήταν απλά μια πρωτοβουλία σε ένα λύκειο».


Τα τρικάκια που κυκλοφόρησαν.



ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ
ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ




ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ
ΑΠΟΧΗ-ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ
όλα με υπογραφή Αναρχικοί/αντιεξουσιαστές 2ου Λυκείου Λάρισας.

Στη συνέχεια παρουσιάζουμε το φέιγ βολάν

Ενάντια στο 15μελές

Μπήκε ο Οκτώβρης και όπως κάθε χρόνο οι μαθητές καλούνται να εκλέξουν τους αντιπροσώπους τους στα 15μελή. Καλούνται, σύμφωνα με τις πολιτικάντικες ρητορείες, να συμμετέχουν ενεργά στις δημοκρατικές διαδικασίες. Δηλαδή η ενεργοποίηση της πολιτικής συμμετοχής μοιάζει να συντελείται μόνο μέσω της ψήφου, κι έτσι ξεκινά η προσαρμογή του νεαρού ατόμου στο υπάρχον πολιτικό σύστημα. Γιατί όμως εναντιωνόμαστε σε αυτή την προσαρμογή;
Το σημερινό δημοκρατικό πολίτευμα, καθώς και οι ανάλογες του εκλογές του 15μελούς μόνο δημοκρατικές δεν είναι. Η νοθεία στις μαθητικές κάλπες οργιάζει ίσως περισσότερο κι από τις βουλευτικές εκλογές διότι υποψήφιοι και εφορευτική επιτροπή σε αγαστή συνεργασία παραχαράσσουν τα αποτελέσματα, υπό την δειλή σιωπηλή ανοχή των ψηφοφόρων. Έτσι αντί για την προώθηση των συλλογικών συμφερόντων υπερισχύει η εξουσιομανία, η ψηφοθηρία και η διαπλοκή. Οι εκλεγμένοι καταχρώνται την εξουσία τους και ακολουθούν τα εξής αποτελέσματα: Κλοπή χρημάτων που προορίζονται για εκδρομές από μαθητικά πάρτι, προώθηση κομματικών θέσεων ως αποφάσεις των μαθητών, αδιαφορία για τις γενικές συνελεύσεις και τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, κλπ… Παρατηρούμε λοιπόν πως η διαφθορά των πολιτικών (είτε των χοντρών κουστουμάτων είτε των λιλιπούτειων μιμητών τους) είναι η βάση των «δημοκρατικών» αξιών.
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες θα μπορούσε να μας πει κάποιος πως μια θεσμική εξυγίανση του 15μελούς δύναται να εκδημοκρατίσει τα μαθητικά συμβούλια. Όμως η αντίθεση μας στον θεσμό του 15μελούς δεν τίθεται μόνο λόγω της σήψης του αλλά έγκειται στην κεντρική του ιδέα, την ψήφο και την διαμεσολάβηση. Η εξουσιοδότηση μιας μειοψηφίας να αποφασίζει για το σύνολο έφερε σε τόσα δεινά την ανθρωπότητα, και παρομοίως την μαθητική κοινότητα. Οι συλλογικές ανάγκες δεν γίνεται να εκφράζονται μόνο με μια ψήφο, κι έπειτα από τις εκλογές να βασιζόμαστε στην ηθικότητα του εκπροσώπου ώστε να μην καταχραστεί την εξουσία του, της οποίας η φύση αναμφιβόλως διαφθείρει το ανθρώπινο είδος.
Ποια όμως είναι η απάντηση ενός συνειδητοποιημένου μαθητή; Η ψήφος στον λιγότερο κλέφτη ή στον λιγότερο διεφθαρμένο δεν έδωσε ποτέ λύση. Επίσης η αποχή χωρίς καμία δράση ισοδυναμεί με αδιαφορία και εξίσου παθητική στάση με την ψήφο. Η πρόταση μας είναι λοιπόν η εκλογική απεργία σε συνδυασμό με πολύμορφη δράση και αγώνα για τις ανάγκες του σχολείου και των μαθητών. Οργάνωση έξω από 15μελή και κόμματα, με βάση την αμεσοδημοκρατία, την συνδιαμορφωση και την αυτοργάνωση. Απαίτηση για λήψη αποφάσεων από τις γενικές συνελεύσεις, οι οποίες πρέπει να γίνονται τακτικά και υπεύθυνα, όχι ομιλίες 5 εκλεγμένων και χαβαλές.

Ψήφος στον ΚΑΝΕΝΑΝ για να βρει όνομα η ανατροπή

Ψηφοδέλτια - σαΐτες στο προαύλιο να βρει φτερά η ελευθερία

Αναρχικοί μαθητές 2ου λυκείου Λάρισας



Πηγή: Indymedia1 και Indymedia2

2 σχόλια:

EiRiNi είπε...

δεν ειναι αναρχικοι αλλα αυτοαποκαλουνται αναρχικοι και συντρόφια... Δε με ενδιαφερουν οι πολιτικες αποψεις κανενος... Αλλα δε νομιζω οτι με την αποχή να λυθεί το προβλημα... Ναι οι εκλογες στα σχολεια είναι για γέλια ή μαλλον για κλάμματα... Πρέπει να βρεθει αλλος τροπος... Εμένα πάντως δε μ'αρεσει που υπογραφουν ως αναρχικοι μαθητες του σχολειου μου...Ωστοσο ας ακουγονται και αυτες οι αποψεις και ας κρινουν οι μαθητες...
ΑΛΛΑ να θυμαστε τα λογια του Πλατωνα που ηταν τα εξης... Η ανεξελεκτη ελευθερια της δημοκρατιας οδηγει στην αναρχια...

2ο ΓΕΛάρισας είπε...

@EiRiNi: δε θα διαφων'ήσω αλλά και ούτε θα συμφωνήσω μαζί σου. Για τον πλουραλισμό των απόψεων δημοσιεύσαμε τα παραπάνω. Εξ' άλλου, τονίσαμε πως ...έλα στο 2ο και νιώσε λεύτερος...

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.