Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2009

2009, Οκτ, 27, Μια γιορτή της Σημαίας, διαφορετική από τις άλλες

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009 και ώρα 09.00 χτύπησε το κουδούνι του σχολείου μας για την πρωινή σύναξη και την έναρξη της σχολικής Γιορτής της Σημαίας και της Επετείου του ’40. Με την ανάγνωση του Πρακτικού, κλήθηκαν οι αριστεύσαντες μαθητές -ο Σημαιοφόρος και οι Παραστάτες- της προηγούμενης σχολικής χρονιάς να λάβουν τις θέσεις τους στην εξέδρα, ανακοινώθηκαν τα ονόματα των αριστευσάντων και βραβευθέντων με αριστεία και επαίνους της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Ο Διευθυντής, με μια λιτή εισαγωγή παρέδωσε τη Σημαία του σχολείου στον σημαιοφόρο και κάλεσε τους μαθητές να μπουν στις τάξεις.

Η σχολική γιορτή φέτος έμελλε να έχει άλλη μορφή, έξω από τα καθιερωμένα -απαγγελίες, ποιήματα, κείμενα, μουσική- που, κακά τα ψέματα, όλους κουράζουν και αφήνουν αμέτοχους. Οι καθηγητές, ο πρόεδρος του τμήματος ή κάποιος από τους μαθητές ανέγνωσαν τον πανηγυρικό, στις τάξεις μέσα, και στη συνέχεια έγινε συζήτηση γύρω από την επέτειο. Εν τω μεταξύ, στον ισόγειο χώρο του σχολείου, ετοιμαζόταν μία έκθεση με γελοιογραφίες ελλήνων γελοιογράφων που θέμα είχαν, τι άλλο, τον πόλεμο του ’40. Με την ολοκλήρωση της οργάνωσης της έκθεσης, ανά τμήμα οι μαθητές περιεργαστήκαν τα εκθέματα. Έτσι είχαν την ευκαιρία να δουν τον αγώνα του ’40 μέσα από τα μάτια των γελοιογράφων της εποχής.

Τα σχόλια από μέρους των καθηγητών και των μαθητών σχετικά με τη μορφή της γιορτής, ήσαν ποικίλα• στην πλειονότητά τους θετικότατα. Και η ανάγνωση του πανηγυρικού σε κάθε τμήμα αντιμετωπίστηκε θετικότατα. Σίγουρα υπήρξαν αρκετές ελλείψεις ή παραλείψεις. Αναφέρω ορισμένες: η οργάνωση της έκθεσης έγινε πολύ βιαστικά, θα μπορούσε να έχει περισσότερα εκθέματα, τα εκθέματα να ήσαν χρονολογικά πιο τακτοποιημένα, θα μπορούσε να υπήρχε μουσική επένδυση της έκθεσης.
Ήταν ένα πείραμα, μια πρώτη προσπάθεια, μια πρώτη απόπειρα• πετυχημένο, κατά κύριο λόγο. Θα καταγραφούν οι αδυναμίες, θα συζητηθούν, θα αναλυθούν και την επόμενη φορά θα είναι καλύτερα. Με αυτή τη μορφή ή κάποια άλλη. Θα περιμένουμε προτάσεις.
Ακολουθεί η φωτογραφική αποτύπωση της γιορτής, με την φωτογραφική μηχανή του np, φωτογράφου του σχολείου μας!


Ο Διευθυντής του σχολείου προλογίζει τη γιορτή



Ανάγνωση Πρακτικού


Ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες


Η τελετή παράδοσης της σημαίας από το Διευθυντή στο σημαιοφόρο




Οι μαθητές παρακολουθούν την εκδήλωση









'Εκθεση γελοιογραφίας με θέμα τον αγώνα του '40



Οι μαθητές προσέρχονται και βλέπουν τις γελοιογραφίες








Απόφοιτοι της περσινής χρονιάς με τα αριστεία και τους επαίνους στα χέρια τους, μαζί με καθηγητές του σχολείου



Μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων



'Ολες οι φωτογραφίες από την εκδήλωση, μπορείτε να τις δείτε με ένα ...κλικ!

3 σχόλια:

EiRiNi είπε...

Ωραιες κ πρωτοτυπες ιδεες...!!!!
Συγχαρηηρια!!!!!!

Λυπαμαι που δεν παραβρεθηκα, αν κ το ηθελα πολυ..:(

Συνεχιστε ετσι....!!!!!!!!!!!

2ο ΓΕΛάρισας είπε...

@EiRiNi: ναι πράγματι, αξίζουν τέτοιες προσπάθειες. Θα το ξαναπροσπαθήσουμε και θα σε καλέσουμε

EiRiNi είπε...

E ,αν με καλεσετε θα ερθω...:)
Παντα τετοια!!

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.