Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2010

Ραντεβού με την ...Φυσική

Συνάντηση με την πειραματική φυσική είχαν τα 2 από τα 3 τμήματα της τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ’ τάξης του σχολείου μας,. Το ραντεβού είχε κανονιστεί σήμερα Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010, στο 6ο Λύκειο της Λάρισας, στην αίθουσα «Πολυχώρος Διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών». Οχτώ και τέταρτο επιβιβαζόμαστε σε λεωφορείο του αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας και οδεύουμε προς Νεάπολη, εκεί όπου μας περίμενε ο υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Λάρισας (Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών), καθηγητής-φυσικός κος Σπύρος Χόρτης.
Σε μια σχετικά άνετη αίθουσα του Πολυχώρου, εργαστηριακοί πάγκοι με πειράματα μας περίμεναν. Οι μαθητές τακτοποιούνται στις καρέκλες και ο υπεύθυνος, μετά τη σχετική ενημέρωση, αρχίζει τα πειράματα. Είχαμε την ευκαρία να δούμε πειράματα από διάφορες ενότητες της φυσικής -και όχι μόνο του αναλυτικού προγράμματος της Γ’ τάξης- όπως:


  • Πειράματα στατικού ηλεκτρισμού,
  • Πειράματα που αφορούν στην υδροστατική πίεση,
  • Πειράματα-εφαρμογές πίεσης και υποπίεσης (ιπτάμενο μπαλόνι),
  • Πειράματα οπτικής (ανάκλαση, διάθλαση, ολική ανάκλαση, υπολογισμού δείκτη διάθλασης αλλά και οριακής γωνίας ανάκλασης, αλλά και τρικ με παρατήρηση ειδώλου),
  • Πειράματα εφαρμογής της ΑΔΟ (ιπτάμενο μπουκάλι),
  • Πειράματα θερμοδυναμικής (βρασμός νερού υπό συνθήκες πίεσης),
  • Πειράματα-εφαρμογές της ΑΔΣτροφορμής,
  • Πειράματα στα κύματα (δημιουργία εγκάρσιων και διαμηκών κυμάτων, δημιουργία στάσιμων κυμάτων)

Η ουσία της επίσκεψής μας αυτής ήταν για να διαπιστώσουν οι μαθητές πως η φυσική δεν είναι ένα θεωρητικό μάθημα που απλά διδάσκεται στον πίνακα, φυσική δεν είναι απλώς η επίλυση δύσκολων ασκήσεων και προβλημάτων αλλά είναι μία καθαρά πειραματική επιστήμη, όπου ο άνθρωπος παρατηρεί, ερμηνεύει, μελετά, μετρά, αναλύει και βγάζει συμπεράσματα. Ακόμα και αν αυτά είναι λανθασμένα, επανέρχεται, αναθεωρεί και επαναδιατυπώνει. Η επίσκεψη έγινε για να ...δουν από κοντά κάποια πειράματα, να αποκτήσουν κριτική σκέψη θεώρησης των διάφορων εφαρμογών και εν τέλει να διαπιστώσουν πως όλα είναι θέμα φυσικής, θέμα εφαρμογής φυσικών νόμων, ακόμα και τα διάφορα τρικς ή οι οφθαλμαπάτες. Πιστεύουμε πως τα καταφέραμε και αν λίγα πετύχαμε, του χρόνου θα προσπαθήσουμε περισσότερα.


Άλλη μία εκπαιδευτική επίσκεψη είχε αίσιο τέλος. Η συνέχεια ...επί της οθόνης...



Μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γ3β



Και τα δύο τμήματα



Στο λεωφορείο




Πανοραμική φωτογραφία εντός της αίθουσας



Ο υπεύθυνος ΕΚΦΕ, φυσικός-καθηγητής κος Σπύρος Χόρτης



Επί τω έργω: Το πείραμα της ανάκλασης-διάθλασης δέσμης φωτός





Πείραμα Διατήρησης Στροφορμής





Στιγμιότυπα από τους μαθητές






...και η αναμνηστική


Όλες οι φωτογραφίες βρίσκονται στο ηλεκτρονικό άλμπουμ του ιστολογίου και μπορείτε να τις δείτε ή να τις μεταφορτώσετε με ένα ...κλικ!

3 σχόλια:

HnH είπε...

Ζητω η Φυσικη λοιπον!!!!!!!!:)
αχ! ωραια πρεπει να ηταν!τυχεροι τυχεροι!!!

2ο ΓΕΛάρισας είπε...

@HnH: Μήπως μετάνοιωσες για τη δική σου επιλογή; Για να ξέρεις τί έχασες;

HnH είπε...

ΜΜΜ...ΠΟΤΕ!!χαχαχαχ
αυτο δε σημαινει οτι δεν πρεπει να επαινουμε και αλλες επιστημες..Πρεπει να ειμαστε ανοιχτομυαλοι!!! Εξαλλου τοσα χρονια καναμε φυσικη!κατι αγαπησαμε και απο αυτην!:))

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.