Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός "ΘΑΛΗΣ" στα Μαθηματικά



Ευχόμαστε ολόθερμα καλή τύχη σε όλα τα παιδιά που θα διαγωνιστούν.

20 σχόλια:

Νίκος είπε...

Να τα καταφέρουν και να πάνε καλά.αλλά μία παρατήρηση.ΠΩΣ ΤΑ ΑΦΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ!!!!!!!Νομίζω ότι τα μαθηματικά σκοτώνουν τους ανθρώπους και τους εγκλωβίζουν στην αιώνια ανυπαρξία.

ΕiRiNi είπε...

νικο,
εχεις αδικο εδω και το ξερεις καταβαθος.. αν δεις πιο καθαρα ολα ειναι μαθηματικα, μπλεγμενοι αριθμοι σε ομορφους συνδυασμους...
Ενταξει υπαρχουν και αυτοι που το παρακανουν και αυτο ειναι οντως ελεινο αλλα κατα τ'αλλα ειναι ομορφη επιστημη. (και να φανταστεις οτι στο σχολειο δε μου αρεσαν ιδιαιτερα..χεχε)

καλη τυχη παιδια!!

Νίκος είπε...

Ειρήνη τα μαθηματικά βαζίνονται στην αοριστία.Για παράδειγμα το 1+1=2 είναι μια απαραίτητη σύμβαση προκειμένου οι μαθηματικοί να μπορέσουν να συνεχίσουν.Ρώτα έναν ΣΟΒΑΡΟ μαθηματικό για να στο επιβεβαιώσει.

EiRiNi είπε...

πολλα πραγματα εχουν αποδειχθει ομως νικο...
ολοι εχουμε θεσει ορισμενες σταθερες για μπορεσουμε να προσεγγισουμε τα πραγματα.. Μην εισαι τοσο απολυτος και καθετος.
Σκεψου αν ειναι κατι πιο απλο , θεσαμε αυτο το συμβολο ";" να μπαινει στο τελος ερωτησης ενω αλλοι λαοι το εχουν ως ":". Ποιος εχει δικιο κ ποιος αδικο;;

Συμβιβαζομαστε με ορισμενες σταθερες, ορισμενα κοινως αποδεκτα στοιχεια για να ερευνησουμε λιγο καλυτερα τη ζωη, τον κοσμο. Αν ειναι θα λεγαμε πως ολοι ειμαστε αοριστοι κ αυτο ήταν;; δε θα προοδευαμε;;

η γνωση απαιτειται να ειναι πολυπλευρη, ψυχραιμη και απο διαφορετικες οπτικες...

Νίκος είπε...

Συμφωνώ,αλλά τα μαθηματικά εξαιρούνται.Εξάλλου δεν είναι γνώση είναι βάσανιστήριο.

Εύη είπε...

λατρευω τα μαθηματικα..!!!!...η φυσικη ειναι το πραγματικο βασανιστηριο..!!!!!!!!!

EiRiNi είπε...

νικο,
οχι δεν ειναι.. ισως απλα δε διδασκονται σωστα... εγω που τα βλεπω ως τριτη πια βλέπω οτι θα μπορουσε να ειχε γινει καλυτερη δουλεια απο το δημοτικο κι ολας... τεσπα...

ευη,
αχαχα το ιδιο ισχυει κ για τη φυσικη κατα τη γνωμη μου... εγω δεν πηρα με καλο ματι απο το γυμνασιο και στο λυκειο που κατι πηγε να αλλαξει ηταν ηδη αργα!

Νίκος είπε...

Συνωμοσία μυρίζει.Οι μαθηματικοί προσπαθούν να μας πείσουν για την ωφέλεια τους όσο αξιωματούχοι των πολεμικών βιομηχανιών για τα όπλα που παράγουν.Οι φυσικοί ΕΥΤΥΧΩΣ δεν το έχουν καταφέρει ακόμα και δεν νομίζω και ποτέ δηλαδή.

ΕiRiNi είπε...

χαχαχα νικο,
εισαι προκατειλημμενος.. μα τι στο καλο σας εκαναν οι καθηγητες σας?? σας βασανιζαν??

τεσπα θεωρω εξισου σημαντικα τα μαθηματικα, τη φυσικη, τη χημεια, την ιστορια, τη λογοτεχνια κ τη γλωσσα!

μα πραγματικα οι μαθηματικοι ίδιοι με τους ΑΠΒ που λες;;;χαχαχαχα
εκτος και αν ειναι προσκολλημενοι ναι! εκτος κι αν δε δεχονται αντιρρησεις ναι! εκτος κι αν ειναι καθετοι ναι!
μα υπαρχουν κ διαλλακτικοι και εξαλλου τετοια ατομα βρισκεις παντου. Περνα μια βολτα απο τη δικη μου σχολη κ το πιο αχρηστο μαθημα μας το "πασαρει" για το σημαντικοτερη μια καθηγητρια...!
Δεν ειναι "προνομιο" των θετικων πιστεψε με!

"οι φυσικοι δεν το εχουν καταφερει".. ελα τωρα νικο! Αν δεν ειναι ολα μαθηματικα γυρω μας τοτε ειναι σιγουρα φυσικη ακομη κι αν πολλοι απο μας δεν την κατανοουμε ιδιαιτερα!!!

Νίκος είπε...

Δεν μπορείς να φανταστείς.Ειδικα΄στην Γ' Γυμνασίου μαρτύρησα και ενώ μέχρι τότε εντάξει δεν μου πολυάρεσαν αλλά δεν είχα και μεγάλο πρόβλημα,αλλά από τότε άστα να πάνε.Με δυσκολεόυν κιόλας άρα.....Θυμήσουν την ένδοξη σχολή σου και μην την επροδίδεις.Και χειρότεροι μη σου πω.Τα πάντα είναι φιλοσοφία και γλώσσα,διότι αν δεν υπήρχαν αυτά δεν θα μπορούσαμε να εκφράσουμε τίποτα,ούτε να νοηματοδοτήσουμε τη ζωή μας και θα είμασταν σαν τα ζώα.Όχι ότι τώρα δεν είμαστε αλλά λέμε τώρα.

ΕiRiNi είπε...

νικο,
Α-λογα.. Λογικη δηλαδη. Ναι φιλοσοφια, λογικη, φυσικη. Οι θετικες επιστημες κανουν πραξη ο,τι διδασκουν οι θεωρητικες... Για σκεψου το.Σκεψου τον αριστοτελη για παραδειγμα..!

Δεν την επροδιδω την εξοχη σχολη μου αλλα η γνωση πρεπει να ειναι πολυπλευρη για να ειναι γνησια και αληθης!!!

Αδυνατο να πιστεψω οτι εισαι παιδι μιας χημικου πραγματικα...

2ο ΓΕΛάρισας είπε...

@Νικο & EiRiNi: παρακολουθώ με ενδιαφέρον τον ...ενδιαφέροντα διάλογό σας. Εξαιρετικός, εύγε. Αν είναι έτσι, θα σας δίνω κι άλλα ερεθίσματα. Αναμείνατε όσον ούπω!

Ανώνυμος είπε...

Για την ''παραδοχή'' του 1+1=2 ξεχάσατε ότι δεν πρόκειται περί υπόθεσης (παραδοχή=αναπόδεικτη υπόθεση που λαμβάνεται ως ορθή) αλλά περί εμπειρίας. Τα μαθηματικά επομένως πατούν εν μέρει στην πραγματικότητα (μέσα από την άμεση εμπειρία μας για τον κόσμο) και πολύ περισσότερο σε πολύπλοκους συνδυασμούς που οι homo sapiens sapiens μπορούν νοητικά να κάνουν.

Εξάλλου το παραπάνω ελέγχεται και από το γεγονός ότι οποιαδήποτε άλλη αντικαταστήσει την περιβόητη υπόθεση ''1+1=2'' (πχ 2+2=5 ) η εσωτερική ΔΟΜΗ όλης της μαθηματικής γνώσης δεν καταστρεφεται.

ΕiRiNi είπε...

μπορει καποιος να παραθεσει μια αποδειξη?? καποτε ειχα διαβασει σε ενα βιβλιο για μια αποδειξη με κατι συνολα Ν κ S αλλα υπηρχαν κ καποιες ενστασεις πανω σε αυτα... δεν ξερω...

οποτε μπορει το 1+1=2 (αν δεν αποδειχθει) να ειναι και "αξιωμα" ή οχι??

και πώς η εμπειρια βοηθαει στην κατανοηση του 1+1=2 ;

Νίκος είπε...

Η εμπειρία όμως δεν σημαίνει και ότι είναι αλήθεια.Τι εννοώ?Ναι μεν οι επειρίες των αισθήσεων δίνουν στο νου και τη λογική τα απαραίτητα ερεθίσματα αλλά δεν σημαίνει ότι οι εμπειρίες είναι σωστές.Στο βιβλίο του Θοδωρή Πελεγρίνη Εισαγωγή στη Φιλοσοφία,εκδ. Πεδίο,υπάρχει το εξής παράδειγμα για τις αισθήσεις και τις εμπειρίες που δίνουν.Παρομοιάζονται με τις σιδηροτροχιές που αν τις βλέπουμε νομίζουμε ότι σε κάποιο σημείο θα ενωθούν ενώ είναι και παράλληλες ευθείες και συμφωνα με λογική δεν μπορούν να ενωθούν ποτέ.Άρα οι αισθήσεις έκαναν λάθος και συνεπώς δεν πρέπει να τις εμπιστευόμαστε.Άλλο παράδειγμα για το πως μας μπερδεύουν οι αισθήσεις είναι όλη η αλληγορία του Σπηλαίου του Πλάτωνα.Τα μάτια των δεσμωτών βλέπουν σκιές που νομίζουν ότι είναι η πραγματικότητα,όμως δεν είναι τίποτα περισσότερο από σκιές στον τοίχο που προέρχονται από μία φωτιά πίσω και κάποιους ανθρώπους να μεταφέρουν αγάλματα ζώων και ανθρώπων και άλλα ομοιόματα από ξύλο και από πέτρα.Σαν συμπέρασμα λοιπόν πρέπει να παραδεχθούμε ότι αφού στηρίζονται στην εμπειρία,δεν μπορούν παρά κατα πάσα πιθανότητα να είναι λανθασμένα.

EiRiNi είπε...

αααν στηριζονται στην εμπειρια.. γιατι ακομη δεν καταλαβαινω ποσο εμπειρικο ειναι το 1+1 τεσπα.. εγω πιστευω οτι ή αποδεικνυεται γιατι σου λεω εχω διαβασει κατι και το εχουν προσεγγισει αρκετοι ή απλα ειναι αξιωμα (δλδ κατι που δεχομαστε χωρις αποδειξη) οπως το ";" που σου ελεγα στο 2ο σχολιο μου..

μα πού εινια οι θετικοι να μας διαφωτισουν????????


νικο, εισαι αξιο παιδι της θεωρητικης.. φτου μη σε ματιασω φτου!!

Νίκος είπε...

Αλήθεια είμαι?Σε ευχαριστώ πάρα πολύ.ΕΙΜΑΙ ΑΞΙΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ.

ΕiRiNi είπε...

αχαχαχαχα... παλι ξεφυγαμε απτο θεμα!

2ο Γελ θελω να μου βρειτε ενα φιλοτιμο μαθηματικο να απαντησει παρακαλω! ευχαριστω...

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά αν πραγματικά θέλετε να διαφωτιστείτε σας προτείνω να ξεκινήσετε διαβάζοντας αλγεβρικές δομές ή λογική (κλάδος των μαθηματικών για να μην παρεξηγηθούμε!)

Ειρήνη είπε...

ανώνυμε,
χαχαχα... οχι δεν παρεξηγουμαστε...
ωραια! θα το εχω στα υποψη και μαλιστα θα το ψαξω..!
ευχαριστώ για την απάντηση!!!

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.