Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

Οι Έλεγχοι Επίδοσης Α' τετραμήνου δόθηκαν. Και τώρα τί;

Η αξιολόγηση των μαθητών τελείωσε, η διαδικασία της βαθμολόγησης των γραπτών διαγωνισμάτων ολοκληρώθηκε και μένει η καταχώρηση της ατομικής βαθμολογίας των μαθητών μας. Τι βαθμούς να βάλω;





Βασανιστικό το ερώτημα, για όσους αισθάνονται τη σημασία και την ευθύνη θέση τους, απλή διαδικασία για όσους αβασάνιστα το προσπερνούν. Σημεία των καιρών; Ίσως.



Η διαδικασία της αξιολόγησης-βαθμολόγησης της επίδοσης των μαθητών, είναι μια διαδικασία ψυχοφθόρα και έτσι όπως κατάντησε, αντιπαιδαγωγική. Εξηγούμαι. Κάποτε, το 14 και το 15 της 20βάθμιας κλίμακας, είχε αξία. Τότε που οι βαθμοί αντιπροσώπευαν αντικειμενικά τον άριστο και τον αριστούχο. Σήμερα όμως, το 15 σημαίνει …αποτυχία. Γιατί έτσι θέλει το …σύστημα∙οι μαθητές μας, οι γονείς-κηδεμόνες τους, εμείς οι ίδιοι, ακόμη και το υπουργείο. Τι άλλαξε λοιπόν από το …τότε μέχρι το σήμερα. Η απάντηση μάλλον είναι απλή, άλλαξε ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία και αυτό συμπαρέσυρε και τη λογική στο δημόσιο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, από τότε που καταργήθηκαν οι Επιτροπές καθηγητών Δημοσίου που διοργάνωναν και συμμετείχαν στις εξετάσεις στα ιδιωτικά σχολεία. Από τότε που τα ιδιωτικά σχολεία πραγματοποιούν με τους ιδιωτικούς καθηγητές τους τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Από τότε που οι μαθητές στα ιδιωτικά σχολεία φοιτούν εκεί γιατί έχουν …εξασφαλισμένο το 20άρι και ας μη γελιόμαστε. Έτσι, η 20βάθμια κλίμακα καταργήθηκε και στην πραγματικότητα έγινε 10βάθμια, η βάση εκκίνησης το 11, 12 και η πληθώρα βρίσκεται κοντά στο 20, ιδιαίτερα στη Γ' τάξη λυκείου. Δείτε που αριστούχος αναγορεύεται ο μαθητής που έχει βαθμό 18,1 και άνω ενώ παλαιότερα ήταν από 18,6 και άνω. Παλαιότερα, η βάση ήταν το 10, εδώ και κάποια χρόνια η βάση προαγωγής και απόλυσης είναι το 9,5. Επειδή κι εμείς δε θέλουμε οι μαθητές μας στα δημόσια σχολεία να "υστερούν" έναντι των συμμαθητών τους στα ιδιωτικά, γι αυτό "μπήκαμε" -ή τουλάχιστον η πλειονότητα- στη λογική του ...είκοσι. Κουτσοί, στραβοί στον Άγιο ...Είκοσι. Δημιουργούμε κλίμακες βαθμολογίας από 18 έως 20, αλλά ακόμα και τότε ακούμε γκρίνια. Βαθμολογούμε στη Γ' τάξη, όχι με βάση την επίδοση στα μαθήματα στο σχολείο αλλά με βάση την ...πρόβλεψη επιτυχίας στις πανελλήνιες. Μας βολεύει αυτή η κατάσταση, μας απαλλάσσει από το να αξιολογούμε, να έχουμε επιχειρηματολογία και γενικά μας απαξιώνει ως -μεταξύ άλλων- αξιολογητές-βαθμολογητές.

Φταίμε μόνο εμείς; Σαφώς όχι. Είπαμε για την ευθύνη του Υπουργείου όσον αναφορά τη βάση προαγωγής και απόλυσης και όσον αφορά στα ιδιωτικά σχολεία. Έχουμε όμως και αντιμέτωπους τους γονείς-κηδεμόνες, που δεν εκφράζουν μόνο αγανάκτηση για ενδεχόμενους χαμηλούς βαθμούς, πολλάκις απειλούν ή και χειροδικούν.



Ποια είναι η εύκολη λύση; Μα οι μεγάλοι βαθμοί. Έτσι, και γκρίνια δεν ακούμε και "αγαπητοί" γινόμαστε και "ήσυχη" συνείδηση έχουμε και όλα κυλούν για εμάς, ήρεμα κι ωραία. Κάτι όμως πρέπει να γίνει.

Προτάσεις ακούγονται πολλές. Από το να καταργηθεί η βαθμολογία μέχρι να αυξηθούν τα διαγωνίσματα και η ποικιλία των εξετάσεων έτσι ώστε να είναι πιο αντικειμενική η βαθμολογία. Δε ξέρω ποιος είναι ο καλύτερος, γιατί η ελληνική κοινωνία έχει άλλα "πρότυπα" σε πολλά θέματα, μεταξύ αυτών και οι επίδοση -ή η "επίδοση"- στο σχολείο. Σίγουρα όμως σε κάποια χώρα της υφηλίου, κάποιο σύστημα είναι καλό και ταιριαστό και σε μας. Αν δεν μπορούμε να σκεφτούμε κάτι ε, ας αντιγράψουμε ένα απ' αυτά!

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΚΟΎΜΕ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΨΑΛΙΔΙΣΜΑ, ΓΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ κά παρόμοια. Δεν πιστεύω τώρα να μας βγούνε και "αντιστασιακοί" στην ΤΡΟΪΚΑ και το ΔΝΤ οι καθηγητές μας που πριμοδοτούνε πέρα από κάθε όριο τους βαθμούς;

Νίκος είπε...

Γνωστό.Παλιότεερα από ότι πάνα μου λένε,οι τότε του 12 ή του 15 ας πούμε θα έπαιρναν τώρα 36 και βάλε.Δεν φταίνε πάντως μόνο οι καθηγητές,αλλά πρωτίστως εμείς οι μαθητές.Πείτε σε κάποιον μαθητή ότι θα το βαθμολογήσεις με βάση την αξία του και βλέπουμε.Η αξιοκρατία ξεκινά από το σχολείο και δυστυχώς από εδώ παίρνουμε τα μαθήματα όιτι τα άγαθα φωνών,απειλών και τεμπελιάς κτώνται.Τραγικό.

Ειρήνη είπε...

Συμφωνω! Παντα πίστευα οτι έπρεπε να βαθμολογούμαστε με βάση την αξία μας. Πιστεύω ότι τα πράγματα στο γυμνασιο είναι λίγο πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Είδαμε μαθητες να εκτοξεύονται απο το 13 στο 18, χωρίς προσπάθεια και είναι άδικο.
Έτσι εξάλλου δε μας βοηθαει να καταλάβουμε σε τι είμαστε καλοί. Αφού υπάρχουν βαθμοί ας τους χρησιμοποιήσουμε για να κατανοήσουμε κάτι θετικό!
Και σου λέει ο άλλος μα ήμουν άριστος στα μαθηματικά και πατώνει στις πανελλαδικες, νιώθοντας αδικημένος!

Κάνουμε παράπονα για τους βαθμούς, ότι μας κάνουν χειρότερα άτομα, μας προκαλούν άγχος και αλλα τοσα αρνητικα. Ωραία, σκέφτηκε κανείς να το αλλαξει όλο αυτό; "Αν δε σ'αρεσει αλλαξε το, αμα δεν μπορεις απολαυσε το!" Κι αν δεν μπορούμε ας βρούμε κάτι θετικό! Ας μας γνωρίσουμε μέσα από αυτούς, ας είναι αντικειμενικοί και αντιπροσωπευτικοί μας...!

Ποιος πταίει; Εμεις, εσεις, οι γονεις, το υπουργειο, η νοοτροπία του Έλληνα.
Μην τυχόν και δουλεψουμε για να προοδεύσουμε.. Τι λεεες τώρα;;;
Πάντα έτσι, στη λούφα και τον εύκολο δρόμο... εκνευρίζομαι..........

συγγνωμη για το μεγαλο σχολιο

Βασίλης είπε...

Νομίζω πως η φωτό τα λέει όλα...! :Ρ Η τραγικότητα του σχολείου!! Όλοι οι γονείς νομίζουν πως μέσα στο σπίτι τους ανατρέφουν επιστήμονες ή διανοουμένους! Βλέπουν οι γονείς το 20αρι στο Χ μάθημα και καμαρώνουν... Την άλλη χρονιά στο ίδιο μάθημα έχοντας αλλάξει ο καθηγητής μ'έναν καινούργιο που βλέπει πιο αντικειμενικά τα πράγματα, το 20αρι γίνεται 15αρι.. Το βλέπουν οι γονείς και το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι πως αδικήθηκε το καμάρι τους!! Τραγικό!!!!!
Είμαι Γ λυκείου αυτή τη στιγμή... 15 χρόνια που σέρνομαι σε σχολικές αίθουσες τέτοια παραδείγματα γονέων βρύθουν!! Αυτό που έχω να πω είναι πως οι τάξεις έχουν γεμίσει με άτομα (επιεικώς) "τούβλα" και χούλιγκανς... Άτομα τα οποία δεν έχουν καμία θέση μέσα στο Δημόσιο Σχολείο! Θα μου πεις είναι Δημόσιο και όλοι έχουν δικαίωμα να είναι σ' αυτό.. Θα σου πως έχεις Δίκιο!! Το θέμα όμως είναι πως στο σχολείο δεν πας για να λύσεις το Κυπριακό με το συμμαθητή σου ή για να δείξεις την ψευτομαγκιά σου στον καθηγητή ή στους συμμαθητές σου, αλλά για να χορέσεις κανά γράμμα ανάμεσα στο άχυρο που έχεις στο κεφάλι σου.. Ανέκαθεν υπήρχαν άτομα μέσα στην τάξη που ενοχλούσαν το μάθημα χωρίς να τιμωρηθούν ποτέ.. Έχω εμπλακεί πολλές φορές λεκτικά με τέτοια άτομα καθώς και με καθηγητές για να περιορίσω την επιείκια τους προς αυτούς, αλλά ο τοίχος έχει τα αυτιά του πιο ανοικτά απ' αυτούς!!

Αυτό που έχω να προτείνω είναι να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στα ΕΠΑΛ, ώστε να λειτουργήσουν επιτέλους με αποτέλεσμα να είναι μια ευεργετική επιλογή για τα παιδιά και όχι μια καταστρεπτική για τους ίδιους!! Έτσι, θα αποσυμφορηθεί η τάξη του Γενικού Λυκείου από κάθε είδους ανόητου, επιπέδου χιμπαντζή, ανθρώπου και επιτέλους θα γίνει μάθημα!! Εύθυς, το σχολείο θα μετατραπεί σε ένα δημιουργικό και αποτελεσματικό Παιδαγωγικό Ίδρυμα!

Μιας και ο διαχειριστής του Μπλογκ αποτελεί καθηγητικό μέλος αυτής σχολικής μονάδας θα απευθυνθώ σ' αυτόν!
Γνώμην μου, και νομίζω πως είναι ορθή, πως η Επιείκια των Διδασκόντων και του Διευθυντή κάθε σχολείου το μετατρέπουν σε βούρκο.. Απ'την στιγμή που βλέπετε πως το Υπουργείο δεν Προχωράει σε αλλαγές στην Παιδεία πρέπει επιτέλους εσείς οι ίδιοι να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας!! Και μόνο με την την εξουσία που έχετε πάνω στο απουσιολόγιο μπορείτε να μετατρέψετε τον λύκο σε αρνάκι!! Τίθεται και θέμα σεβασμού απέναντι προς τους υπόλοιπους μαθητές!! Πολλοί ενοχλούνται απο την συμπεριφορά των "άτακτων παιδιών", αλλά δεν τολμάνε να τους εναντιωθούν.. Εσείς μπορείτε να γίνεται η γλώσσα τους κ να εκφραστούν μέσα από εσάς!!

Ανώνυμος είπε...

Εγώ νομίζω πως ανεξαρτήτως βαθμολογίας, άπαντες έχουμε ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην εργασιακή απασχόληση, καθώς και ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου. Οσον αφορά τώρα τις 'βαθμολογικές μετατροπές' πάνω στα πιστοποιητικά σπουδών(απολυτήριο ΓΕΛ, πτυχίο ΤΕΛ, ΤΕΣ, ΕΠΑΛ, ΤΕΕ κλπ) από τους ίδιους τους κατόχους των, αυτό ΔΕΝ είναι και τόσο τρομερό, διότι πάει ανάλογα με το ποσοστό αλλαγής της βαθμολογίας του διπλώματος, όσον αφορά την παραποίησή του.
Π.χ.: Το να έχει ένας μαθητής ή σπουδαστής γενικό βαθμό 11 και να το μετατρέψει αυξάνοντάς τον σε... 18(επτά μονάδες άνω), αυτό φυσικά και τελείως αυτονόητα θεωρείται ΣΟΥΠΕΡ υπερβολή, έναντι κάποιου που συγκεντρώνει στο δίπλωμά του γενικό βαθμό 13 και τον μετατρέπει σε... 16(τρεις μονάδες άνω). Και τούτο το κριτήριο έχει κάποια βάση. Οπωσδήποτε λοιπόν ο δεύτερος έχει κάποια ελάφρυνση απέναντι στη θέση του_.

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.