Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011

Χάρτινο το φεγγαράκι με ...κριτική και σχόλια

Λίγα λόγια για την όλη παράσταση, από θεατρολόγο-κριτικό τέχνης και θεάτρου, ο οποίος περνώντας έξω από το Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, είδε φως, άκουσε φωνές και μπήκε μέσα.

Το σκηνικό ήταν …πλήρες. Τα παιδιά του 20ου Δημοτικού σχολείου γέμισαν το φόντο και τη σκηνή με την παρουσία τους αλλά και τις υπέροχες και γλυκές φωνούλες τους, υπό τη διεύθυνση του Κώστα Ταμβακά. Σίγουρα ο δάσκαλός τους, κάνει καλή δουλειά.




Η μουσική κάλυψη της παράστασης προήλθε από ζωντανή ορχήστρα -και αυτό κατατάσσεται στα +συν της παράστασης, καθότι εκεί που όλοι προτιμούν το …κατεψυγμένο, εδώ προτιμήθηκε το …φρέσκο. Ο νεαρός Βασίλης Καρβούνης έπαιξε φλάουτο, ο Κώστας Ζιούλης έπαιξε αυτό που ξέρει καλά να παίζει, το μπουζούκι του -γεια σου Κώστα με το μπουζούκι σου- και η Μαρία Τσιώτα συνόδευσε στο πιάνο, ενώ μικροί μαθητές του 20ου ΔΣ, συνόδευαν με άλλα μικρά όργανα. Υπήρξε και βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων. Αυτό έγινε, φαντάζομαι, για να προβληθεί το ίδιο το έργο του Γκάτσου και η πολλαπλή συνεισφορά του στη στιχουργία για τραγούδια γνωστών συνθετών, όπως ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Σταύρος Ξαρχάκος και άλλοι (όπως Αθανασία, Της γής το χρυσάφι, Ρεμπέτικο, Αρχιπέλαγος, Πήρες το μεγάλο δρόμο, Πορνογραφία, Λαϊκή Αγορά, Η μικρή Ραλλού, Μια γλώσσα μια πατρίδα, Αν θυμηθείς τ' ονειρό μου κ.ά).



Το σκηνικό της …ταβέρνας με τα τραπεζάκια και το σύνολο των μαθητών-ηθοποιών-χορευτών να κάθονται σε παρέες, να τα …πίνουν και να διασκεδάζουν, ήταν έξυπνο. Από το να μπαινοβγαίνουν στα παρασκήνια και να δημιουργούνται …κενά αέρος, καλύτερα όλοι επί σκηνής να συμμετέχουν ακόμα και όταν δεν έχουν ρόλο, καλύτερα να υπάρχει ζωή και κινητικότητα επί της σκηνής παρά στο παρασκήνιο. Έδεσε πολύ ακόμα και με τα παιδιά-χορωδία του ΔΣ ως φόντο.



Το ζεϊμπέκικο με τον Κώστα Ζιούλη και Βασίλη Σαγρή (ή Βασίλη Σαγρή και Κώστα Ζιούλη, για να μην παρεξηγηθώ κιόλας), εξαιρετικά ωραίο, είχε …μαγκιά και ήταν ολίγον …αρκετά βαρύ και ασήκωτο. Ορισμένες από τις φιγούρες που έκαναν (υπό τη διδασκαλία του καθηγητή τους) …ενέπνεαν και απέπνεαν εποχές λαϊκού ρεπερτορίου που ….μ' ένα τσιγάρο σέρτικο κι ένα σκοπό ζεϊμπέκικο, να σ' ανταμώσω ξεκινώ



Ιδιαίτερη και εξαιρετική εντύπωση άφησαν οι μαθήτριες, Μαρία Χολέβα, χορεύοντας σε σύγχρονο χορό το «Χάρτινο το φεγγαράκι» και η Δερβένη Φανή, η οποία ακολούθησε με το «Καίγομαι» σε oriental ρυθμό. «Ποίηση εν κινήσει» χαρακτηρίζεται ο σύγχρονος χορός και είναι η αποθέωση της χορευτικής εκφραστικότητας. Oriental είναι ο κατ' εξοχήν χορός της ανατολής και παρότι φαινομενικά ο χορός της κοιλιάς είναι αρκετά ελεύθερος, στην πραγματικότητα διέπεται από αυστηρούς κανόνες, και ειναι εκτελεστικά ιδιαίτερα δύσκολος. Αυτό κατάφεραν απέδωσαν οι δύο μαθήτριες-χορέυτριες. Χόρεψαν στα ακροδάκτυλά τους, απελευθέρωσαν κίνηση και έκφραση, δημιούργησαν συναισθήματα πάνω σε στίχους του Γκάτσου. Διέκρινα σωματικό έλεγχο, ελαστικότητα και εκφραστική δύναμη... Τα δύο κορίτσια έδειξαν ότι …κατέχουν το άθλημα -εξάλλου ασχολούνται με το χορό- και θεωρώ πως δικαίως άξιζαν το χειροκρότημα που οι θεατές τους το παρείχαν απλόχερα, κουβαρνταλίδικα.




Όλη η ομάδα χόρεψε τα «Μάτια βουρκωμένα», τον «Κυκλαδίτικο» και τον «Τσάμικο» υπό τη διδασκαλία του Κ. Ζέρβα. Ακόμα και όταν κάποιοι έχαναν τα βήματα, δεν …κώλωναν, γιατί φάνηκε πως σ’ αυτή την ομάδα υπάρχουν και πηγαία ταλέντα.



Εξαιρετική η εμφάνιση της Βυρωνίας Τραγούδα ως τραγουδίστριας, η οποία άνοιξε την παράσταση με το τραγούδι "Είσαι ένα περιστέρι" και η οποία δεν είχε να ζηλέψει φτασμένες τραγουδίστριες. Είχε χάρη στις κινήσεις της και μπρίο.



Το play back με τη Μαριάννα Χρήστου ως άλλη …Αλίκη Βουγιουκλάκη με το κινηματογραφικό τραγούδι "Λευτέρη Λευτέρη", θάλεγα πως έκλεψε την παράσταση. Είχε τσαχπινιά, νάζι, δροσιά και χάρη. Η όλη παρουσίαση της ομάδας στο εν λόγω τραγούδι ήταν όμορφη και η αποθέωση έγινε τη στιγμή που η ομάδα «κατέβαζε» από τα χέρια της τη Μαριάννα. Επιτρέψτε μας να νομίζουμε πως εισέπραξε το μεγαλύτερο χειροκρότημα.




Αλλά και οι δραματοποιημένη απαγγελία της Βυρωνίας Τραγούδα και του Βασίλη Βαγρή στο "Έλα σε μένα", αλλά και της Αγγελικής Φλώρου και του Βασίλη Σφυρή "Στο Δεσποινάκι", ήταν εξαιρετική. Η επιλογή αυτή ήταν σαφώς καλύτερη από το να ακουστεί το τραγούδι ή απλά να τραγουδηθεί. Για το ταλέντο του Βασίλη Σφυρή έχω ξαναγράψει∙του πάει δε πολύ ο ρόλος του ..άντρα του πολλά βαρύ και του μάγκα, οι δε γκριμάτσες του είναι εντυπωσιακές. Στον ομαδικό χορό, καίτοι …έχασε τα βήματα - αν και πιστεύω πως λίγοι το πρόσεξαν- εν τούτοις δεν τα ‘χασε. Αυτό το παιδί …τόχει. Πολύ θα ήθελα να τον δω σε παράσταση να μιμείται χαρακτήρες, πρόσωπα υπαρκτά, να σατιρίζει πρόσωπα, να αντιγράφει πρόσωπα (Βασίλη, μην το πάρεις ....προσωπικά).



Οι απαγγελίες στίχων του Γκάτσου από τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας λειτούργησαν προσθετικά στην παράσταση καθώς, «ανάγκασαν» τον θεατή ν’ ακούσει το στίχο παρά τη μουσική. Στις απαγγελίες αυτές, όλοι οι συντελεστές συμμετείχαν με το μικρό ή το μεγαλύτερό τους ρόλο.

Όπως αναφερθήκαμε και πιο πάνω, η παράσταση εμπλουτίστηκε και με οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο επιμελήθηκε η συντονίστρια Κ. Βαλσαμοπούλου, επεξεργάστηκε και παρουσίασε ο ειδικός των Special Effects κος κος nickpet (επί το λαϊκότερο, Νίκος Πέτρου). Παρουσιάστηκε ο Μάνος Χατζιδάκις να μιλά για τον Γκάτσο, ο Νίκος Ξυλούρης επίσης να τραγουδά Ξαρχάκο και αποσπάσματα από κινηματογραφικές ταινίες. (Τελικά, αυτό το παιδί των εφφέ -και όχι...εφφε-τζής- έχει πολλά ταλέντα!!!).

Άριστες εντυπώσεις άφησε η παράσταση σ' όλο τον κόσμο ο οποίος την παρακολούθησε, μαθητές, φίλοι, καθηγητές, γονείς. Η ευαρέσκεια αυτή εκφράστηκε και δια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, οι οποίοι πρόσφεραν ανθοδέσμες σ' όλους τους συντελεστές. Θα σκεφτεί κανείς, ίσως, μα είναι δυνατόν οι γονείς των μαθητών, που συμμετείχαν στην παράσταση, να εκφραζόντουσαν διαφορετικά; Η απάντηση είναι απλή: όταν κοινή είναι η πεποίθηση πως ήταν μία πρωτότυπη ιδέα που υλοποιήθηκε με άρτιο τρόπο από μη επαγγαλματίες και δη μαθητές, ε τότε αντιλαμβάνεται κανείς πως όλοι λένε αλήθεια! Εξάλλου, Τοπική εφημερίδα έγραψε σχετικά: "Μια εκπληκτική παράσταση με τραγούδι, χορό και θεατρικά δρώμενα παρουσίασε η θεατρική ομάδα του 2ου Λυκείου Λάρισας στην αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου, τιμώντας έτσι την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του ποιητή Νίκου Γκάτσου. Κάτω από τον γενικό τίτλο «Χάρτινο το φεγγαράκι», τα 14 μέλη της θεατρικής ομάδας του Λυκείου ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και με κέφι, μεράκι και συναίσθημα «αναβίωσαν» εικόνες και ακούσματα περασμένων εποχών, τότε που ο Γκάτσος και μεγάλοι συνθέτες άφηναν παρακαταθήκη τους στίχους και τις μουσικές τους στις μελλοντικές γενιές..."

Εν κατακλείδι

Ήταν μια εξαιρετική παράσταση, μια πρωτότυπη παρουσίαση του έργου ενός …αλήθεια, τι απ’ όλα είναι για τα ελληνικά γράμματα ο Νίκος Γκάτσος; Ποιητής, στιχουργός ή μεταφραστής. Αφού, με μία μόνο ποιητική σύνθεση στο ενεργητικό του, την περίφημη και αξεπέραστη «Αμοργό», θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ποιητές μας. Με τρία ποιήματα στο ενεργητικό του μόνο. Με άπειρους στίχους τραγουδιών τα οποία μελοποίησαν μεγάλοι συνθέτες όπως, ο Θεοδωράκης, ο Χατζιδάκις, ο Ξαρχάκος, ο Μούτσης, ο Κηλαηδόνης και που τραγουδήθηκαν από δημοφιλείς καλλιτέχνες και έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Αλλά και με σπουδαίο μεταφραστικό έργο, το οποίο δοκιμάστηκε επί σκηνής. Η θεατρική ομάδα του 2ου Γενικού Λυκείου Λάρισας, στην αποψινή βραδιά απήγγειλαν, δραματοποίησαν, τραγούδησαν, χόρεψαν και εν τέλει έδωσαν όλον τον εαυτό τους. Παιδιά, εκ βάθους καρδίας ...Χαίροισθε, Υγιαίνοιτε, Ευτυχοίτε, Έρρωσθε. Σας αξίζουν μύρια εύγε, όπως και στους καθηγητές-δασκάλους σας οι οποίοι σας συνέδραμαν.

Μεγάλος Απών, Μεγάλος Χαμένος αυτής της εκδήλωσης ήσαν οι μαθητές του 2ου Λυκείου. Αναρωτιέμαι αν η παράσταση αυτή ήταν εκδήλωση του σχολείου ή κάτι άλλο. Πώς γίνεται συμμαθητές των παιδιών που έλαβαν μέρος σ’ αυτήν, να αποφεύγουν, να αδιαφορούν, να σνομπάρουν το έργο των συμμαθητών τους; Δε φταίει που ήταν Σάββατο, δεν φταίει που ανακοινώθηκε η λήξη μαθημάτων και το πρόγραμμα των Πανελλαδικών, δεν φταίει που η παράσταση δεν έγινε πρωί καθημερινής για να «χαθούν» και κάποιες ώρες. Κάτι άλλο φταίει. Η μουσική και θεατρική παιδεία των μαθητών, ίσως, και αναρωτιέμαι αν το Νέο Σχολείο που σχεδίασαν και ονειρεύονται, θα ασχοληθεί ΚΑΙ με αυτά τα θέματα και θα τα αναδείξει. Το μάθημα Επιλογής θεατρολογία που επιλέγεται ΚΑΘΕ χρονιά από τους μαθητές της Α’ τάξης και που δημιουργείται ανάλογα με τις …πιστώσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, θα μπορούσε να λειτουργήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Και η επιλογή παιδιών για τις παραστάσεις να γίνεται ΚΥΡΙΩΣ από τα τμήματα αυτά, να λειτουργεί ως κίνητρο για τους μαθητές. Γιατί, διαφορετικά, δημιουργείται μία ελιτ, αντιπάθειες, γκρίνιες, σνομπισμός και... (θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου).

Κλείνω τα σχόλια με καποιους στίχους του ποιητή, οι οποίοι κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι εξαιρετικοί. Είναι από το ποίημα "Αθανασία".

Tι ζητάς Αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά
δε μου δίνεις σημασία κι η καρδιά μου πώς βαστά
Σ' αγαπήσανε στον κόσμο βασιλιάδες, ποιητές
κι ένα κλωναράκι δυόσμο δεν τούς χάρισες ποτές
Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά

μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψανε βαθιά

Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς

Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς




ΥΓ 1. Στίχοι του Γκάτσου οι οποίοι μελοποιήθηκαν και τραγουδήθηκαν βρίσκονται ΕΔΩ!!!
ΥΓ 2. Σύντομα θα κυκλοφορήσει και το βιντεο από την παράσταση. Αναζητήστε το από το σχολείο.

12 σχόλια:

ειρηνη είπε...

Αφού όλα φαίνονται-είναι υπέροχα, θελω απλα να σχολιασω τα τελευταια.

το μάθημα της θεατρολογιας το επιλεγαμε οι περισσοτεροι, διοτι αν και διωρο ήταν συνηθως τελευταιες ωρες και περνουσαμε καλα και το σημαντικοτερο ΔΕΝ το διναμε στις εξετασεις. Τα παιδια επιτρεψτε με να πω ότι δεν επιλεγονται λοιπον, απο εκει, αλλιως θα συμμετειχε το μισο σχολειο (καποια στιγμη ισως αλλαξει με το Νεο Σχολειο). ΔΕΝ ξερω βεβαια και πως επιλεγονται, για να πω και την αληθεια, ποτέ δεν έμαθα εγώ και άλλοι!
Παραπονα υπαρχουν στους χωρους του σχολειου, ωστοσο αυτα πρεπει να τα δουν και να τα ακουσουν οι υπευθυνοι, ώστε να εμπλουτίζονται οι ομάδες σε εκδηλώσεις και γιορτές!
Αναμφίβολα, τα παιδια που επιλέγονται έχουν ταλέντο και αυτό άλλωστε αποδεικνύεται!

Ισως αυτος να ειναι ο λογος της αποχης μα πιστευω πως ακομη ενας λογος ειναι που δεν είμαστε μαθημενοι με την τεχνη γενικοτερο, αδιαφορουμε και δε μας "τραβα". Δεν ξερω τον λογο και δε δικαιολογω καμια απαντηση..

Δεν προκαλώ, μόνο επισημαίνω όσα είχα παρατηρησει ως μαθητρια, οσα βλέπω ως τριτη πια...

Αυτα και παλι συγχαρητηρια γιατι σας αξιζουν!!!!!

Νίκος είπε...

Επειδή τα συγχαρήκια τα έχουμε πει ήδη θέλω να συγχαρώ και το θεατρολόγο για την έξοχη ανάλυση του που εξέφρασε όλα αυτά που νοιώθουμε και οι υπόλοιποι,ενώ συγχρόνως μας φανέρωσε λίγο παραπάνω τα στοιχεία μιας καταπληκτικής γιορτής.

Ανώνυμος είπε...

Θέλω κι εγώ να συγχαρώ τον ...κριτικό-θεατρολόγο. Μπορεί να μην είδα την παράσταση αλλά μέσα από τα σχόλια του την "έζησα". Του αξίζουν θερμά συγχαρητήρια

Ειρήνη είπε...

οπ ναι σωστα εγώ το ξέχασα... συγχαρητηρια στον κριτικο και εις ανωτερα εύχομαι και να το δειτε ως προοπτικη στους δυσκολους καιρους που έπονται!!

Νίκος είπε...

Τα κατάφερα πάλι να κάνω το δικό μου έ?χΧ χα χα χα χα χα

Ειρήνη είπε...

α! εισαι εσυ Ο νικος τελικα, αμφεβαλα λιγο με το σχολιο σου και ειπα να μη σε σχολιασω :P

Νίκος είπε...

Μα γιατί αμφέβαλες?!?!?!?!??!?!?!??!?

Ανώνυμος είπε...

loipon..simetexo se aftin tin omada 3 xronia kai aisthanomai ton eafto mou pragmatika tixero dioti exo parei polla pragmata kathos kai exo dosei episis para polla...den ksero an to theoreite simantiko i oxi(gia mena einai teleios asimanto), ekana theatrologia stin proti likeiou kai malista edosa endiaferon gia to mathima afto dioti o xoros tou theatrou me apasxolei....oi perisoteroi ton simathiton mou omos otan ego ekana mathima kathontousan kato.Opote erxomai na simfoniso me tin eirini sto oti ta paidia to epeleksan gia xrisimothirikous logous.....tora oson afora tin apoxi ton paidion....theoro pos ofeiletai kirios sto oti oi perisoteroi mathites tis 3is likeiou apeixe logo diavasmatos...oi parastaseis mas kirie kritike theatrou eixan panta apixisi stous simmathites mas oi opoioi stirizan tis prospatheies mas...opote tin epomeni fora tha itan kalitero narotisete o idios tin gnomi ton mathiton sxetika me ola osa eipate peri snomparismou...dioti an psaxnate ligo kalitera tha gnorizate pos i sintonistria kathigitria PANTA enimerone OLOUS tous mathites tou sxoleiou oste na simetexoun stis theatrikes drastiriotites , me exairesi tis 2 teleftaies ekdiloseis opou ta stena xronika perithoria den epetrepan ti sistasi neas omadas...emeis pantote imastan anoiktoi se opoiadipote sinergasia , to diskolo omos itan na vroume atoma ta opoia eixan endiaferon...telika apo pou na proerxetai i snobaria??....

Ειρήνη είπε...

οπα οπα ο "κριτικος" θεατρου δε νομιζω οτι εκανε καποια νυξη για τους διοργανωτες, αυτη ειναι μια δικη μου άποψη και ΥΠΟΘΕΣΗ. και όχι για ολους και ειδικα για τους συγκεκριμενους... αλλα μου εχει τυχει με ΑΛΛΟΥΣ (το τονιζω) διοργανωτες...

Ανώνυμος είπε...

an kai nomizo pos katalava tous allous diorganotes pou ennoeis pistevo pos to thema afto den exei kamia sxesi me to "xartino to fegaraki" gia to opoio ginetai i kritiki....ego ithela na po pos proton den theoro aparaititi ti theatrologia gia na simmetexei kapoios sti theatriki omada , kai defteron pos kakos opos i idia eipes mas theoroun klika! gt diladi? rota opoion theleis pou na endiaferthike na simmetexei se kapoia parastasi tou 2ou likeiou kai den eixe tin efkairia toulaxiston na dokimastei....apo ekei kai pera i epitixia aftis tis omadas ofeiletai sto oti ta atoma pou simeteixan PERNOUSAN PANTA APO ONTISION...ta sxoleia peri klikas vgainoun kirios apo paraponemenous pou den kataferan na boun stin omada...kai akoma kai an ta sxoleia proerxontai kai apo atoma pou den prospathisan pote na boun stin omada , tous apanto pos eixan tin efkairia na dokimastoun.gt den to ekanan?

Ειρήνη είπε...

Καταρχας δεν έκανα λόγο για κλίκα. Αν είναι έτσι κλίκα θα ήταν και η ποδοσφαιρική ομάδα, του βόλευ, του χορού κλπ κλπ.... τεσπα...

δε γνωρίζω για το θέατρο αλλα ξερω σιγουρα οτι δεν επιλεγονται απο τη θεατρολογία και μου φαίνεται λογικό εν μέρει έτσι όπως έχουν τα πράγματα...
πάντως αν δεις και παραπάνω εγώ αναφέρομαι σε όλες τις εκδηλώσεις και ομάδες (πράγμα που δεν είναι παράλογο) και όχι μόνο στη θεατρική...

όσο για τα κακοπροαίρετα σχόλια που ακούγονται μετά από κάθε εκδήλωση, πάντα θα υπάρχουν...

phlouflis είπε...

Είμαι ο ...θεατρολόγος-κριτικός θεάτρου και έγραψα τη σχετική κριτική για την παράσταση. Ενώ η "δουλειά" μου είναι η κριτική (και παρεπιπτόντως ΠΟΤΕ μην εμπιστεύεστε τους κριτικούς αν είναι να δείτε ή όχι μία παράσταση, γιατί η κριτική που γράφουν οι κριτικοί, είναι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ) αναγκάζομαι να παρέμβω.
Ανώνυμε, ξέρεις πως όποιος έχει μύγα μυγιάζεται κι εσύ ...μυγιάστηκες, ή μου φαίνεται; Σίγουρα δεν έχεις μελετήσει τα σχετικά σχόλιά μου, απλά τα διάβασες. Έμεινες μόνο και ξώφαλτσα σ' αυτά που σχολίασες. Δεν αναρωτήθηκες πού τάμαθα και τα 'γραψα; Ανάμεσα σε μαθητές καθόμουνα και συνομίλησα μαζί τους. Ρώτησα κι έμαθα και τα έγραψα έτσι όπως μου τα είπαν. Μου είπαν και άλλα, αλλά δεν έκρινα σκόπιμο να τα γράψω, δε θα είχε κανένα νόημα. Δεν έχει σημασία που δεν σ΄αρέσουν τα λεγόμενά τους. Αυτή είναι η γνώμη τους, η άποψή τους, το παράπονό τους και αυτό κατέγραψα. Όλα τα άλλα βρείτε τα μεταξύ σας.

ΥΓ. Αναρωτήθηκες γιατί επί 3 χρόνια είσαι συνεχώς στην ομάδα; Πιστεύεις πως ήσουν αναντικατάστατος; Πώς δεν υπήρχαν άλλοι με μικρότερο η μεγαλύτερο από σένα ταλέντο;

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.