Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2011

ΔΥΟ ΧΑΡΕΣ ΚΑΙ ΔΥΟ…

Αξιοποιώντας την ευκαιρία και το βήμα που μας παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, (για επικοινωνία ακόμα και μ’ αυτούς που τώρα βρίσκονται μακριά) νιώθω την ανάγκη να κοινοποιήσω λίγες από τις σκέψεις μου και να εκφράσω κάποια από τα συναισθήματα που αναπόφευκτα γεννιούνται με το πέρας της σχολικής χρονιάς και τον επικείμενο τερματισμό της τρέχουσας θητείας μου στη θέση του Διευθυντή του 2ου Λυκείου.
Σαν χτες μου φαίνεται όταν πριν τρία χρόνια, αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του Διευθυντή, έπρεπε αμέσως να παραμερίσω τη χαρά για την τοποθέτησή μου στο σχολείο στο οποίο ξεκίνησα ως μαθητής και συνέχισα ως καθηγητής και να πείσω πόσο άδικο είχανε όσοι και όσες αρχίσανε τον πόλεμο φανερό ή κρυφό(ακόμα και μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας!) και να δικαιώσω τις προσδοκίες πολλών.

Στεναχωριέμαι, βέβαια, πάρα πολύ που δεν εξέλιπαν οι κακόβουλες μικρότητες, οι μικροψυχίες, οι ανήθικες υστεροβουλίες και οι συμφεροντολογικές σκοπιμότητες. Χαίρομαι όμως που περιορίστηκαν στο ελάχιστο και δεν βρήκαν πρόσφορο έδαφος, όσο τουλάχιστον περνούσε από το χέρι μου, και εφησυχάζω, επειδή ξέρω ότι η πλειοψηφία λειτουργεί με μόνο γνώμονα το καλύτερο δυνατό για το σχολείο.

Στεναχωριέμαι που με κάποιες αποφάσεις ή ενέργειες μπορεί να αδίκησα κάποιους/ες. Παρακαλώ, έστω κι αργά, να γίνει δεκτή η ειλικρινής συγνώμη μαζί με τη διαβεβαίωση ότι δεν κινήθηκα από κακή πρόθεση, σκοπιμότητα ατομικού συμφέροντος ή προσωπικό λόγο.

Χαίρομαι που σήμερα μετά από τρία χρόνια είμαι σε θέση να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες προς όλους και όλες που κάνανε πάρα πολλά για να είναι λιγότερο κοπιαστικό και περισσότερο ευχάριστο το δύσκολο έργο της διεύθυνσης του 2ου Λυκείου.

Χαίρομαι που σήμερα αξιώνομαι να μοιραστώ την ικανοποίηση με όλους και όλες που από τη θέση και το ρόλο που είχανε, με τις διαθέσιμες δυνάμεις τους, με τα μέσα και τον με τρόπο τους συμβάλανε στην ομαλή και αποδοτική λειτουργία του σχολείου μας. Κι αν δεν επιτεύχθηκε το καλύτερο δυνατό, τουλάχιστον ξέρουμε ότι το Σχολείο, το σχολείο μας παραμένει μια χαραμάδα στο ζόφο της εποχής μας απ’ όπου περνάει μια ηλιαχτίδα.

Κλείνοντας, όσο και να προσπάθησα να «ξεκολλήσω», δεν τα κατάφερα και παραθέτω δύο …σεφερικά για το Αύριο, για τη Συνέχεια:

1.« […] τα δαχτυλίδια αν έπεσαν
Τα δάχτυλα όμως μένουν[…]»
2.«[…]στα σκοτεινά πηγαίνουμε
στα σκοτεινά προχωρούμε….»

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.