Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012

Από τα θρανία στα ………ευρωπαϊκά έδρανα

Με διαγωνισμό που διεξήχθη στις αρχές Δεκεμβρίου από την Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας, υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, Θεσσαλοί μαθητές κλήθηκαν να γράψουν μια έκθεση αναφερόμενη στη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη μείωση του δημοκρατικού ελλείμματος στους κόλπους της Ε.Ε. (ίδε σχετική ανάρτηση "Μαθητές μας συμμετέχουν στο διαγωνισμό για το Πρόγραμμα Euroscola2012" με ένα κλικ!) Από τους 146 μαθητές επιλέχθηκαν οι 24 πρώτοι, με κριτήρια τόσο την επίδοσή τους στο γραπτό διαγωνισμό, όσο και το επίπεδο γνώσεων της αγγλικής και γαλλικής γλώσσας και την απόδοσή τους στο σχολείο. Οι επιτυχόντες, εκπροσώπησαν τη χώρα μας στην ημερίδα Euroscola, που διεξήχθη στις 26 Ιανουαρίου 2012, στο Στρασβούργο, την έδρα του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ανάμεσά τους ήταν οι δυο μαθήτριες του 2ου Λυκείου Λάρισας Εξάρχου Κωνσταντίνα και Ζαχαρούλη Ελένη- Παρασκευή, οι οποίες μας εκθέτουν την εμπειρία τους:

«Το πρωί της 25ης Ιανουαρίου 2012 ξεκινήσαμε με προορισμό το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και έπειτα από τρίωρη πτήση προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης απ’ όπου μας παρέλαβε λεωφορείο και μας μετέφερε στο Στρασβούργο, που βρίσκεται στην Αλσατία στα σύνορα Γαλλίας- Γερμανίας.

Το επόμενο πρωί μεταβήκαμε στο κτήριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και μαζί με 500 περίπου συνομηλίκους μας από κράτη μέλη της Ε.Ε., οδηγηθήκαμε στην κεντρική αίθουσα συνεδριάσεων. Μετά από θερμή υποδοχή, οι υπάλληλοι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μας ενημέρωσαν για το ρόλο του ως νομοθετικού οργάνου της Ένωσης. Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στους μαθητές. Κάθε αποστολή είχε επιλέξει έναν εκπρόσωπο για μια σύντομη παρουσίαση της χώρας τους. Τέλος, οι συντονιστές της συνεδρίασης δέχτηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που έθεσαν οι συμμετέχοντες σχετικά με τα Ευρωπαϊκά ζητήματα. Σημειώνεται ότι η παρουσία της Ελληνικής και της Κυπριακής αποστολής, ήταν ιδιαίτερα αισθητή.

Το μεσημεριανό γεύμα δόθηκε στο εστιατόριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη διάρκεια του οποίου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε μαθητές από άλλες χώρες μέσω ενός παιχνιδιού ευρωπαϊκών γνώσεων (του Eurogame). Ακολούθησε η ένταξή μας σε επτά θεματικές ομάδες, με σκοπό την προετοιμασία και την παρουσίαση εργασιών, σχετικά με τρέχοντα Ευρωπαϊκά ζητήματα.

Μετά το πέρας της διαδικασίας οι μαθητές επανήλθαν στο χώρο συνεδριάσεων όπου παρουσιάστηκαν οι εργασίες και τέθηκαν προτάσεις στα ζητήματα αυτά. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν σύμφωνη με το πρότυπο των συνεδριάσεων των Ευρωβουλευτών, καθώς κάνοντας χρήση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, υπερψηφίσαμε ή απορρίψαμε τις προτάσεις αυτές.
Συγκεκριμένα, τα ζητήματα που έπρεπε να πραγματευτούμε ήταν έξι, ισάριθμα με τις ομάδες εργασίας μας οι οποίες χαρακτηρίζονταν από ένα γεωμετρικό σχήμα για να αποφευχθεί η ταύτιση των ομάδων αυτών με κομματικές παρατάξεις. Τα έξι ζητήματα προς συζήτηση ήταν τα ακόλουθα:

  1. Η θέση των αξιών της Ευρώπης στον κόσμο. (τρίγωνο)
  2. 2011 Ευρωπαϊκό έτος εθελοντισμού. (ρόμβος)
  3. Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. (τραπέζιο)
  4. Ελεύθερη ενημέρωση και αγωγή του πολίτη. (βέλος)
  5. Δημοκρατία και ιδιότητα του πολίτη. (κύκλος)
  6. Το μέλλον της Ευρώπης. (τετράγωνο)

Εμείς ήμασταν μέλη της ομάδας τρίγωνο και βέλος αντίστοιχα.

Η ομάδα τρίγωνο είχε ως στόχο να προτείνει λύσεις για την προβολή ιδανικών όπως η ειρήνη, η ασφάλεια, η δικαιοσύνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Στο τέλος, πρόβαλλε ως προτάσεις:

  • Τη δημιουργία ευρωπαϊκού στρατού στη θέση των εθνικών
  • Τη προώθηση των αξιών της Ευρώπης μέσα από την εκπαίδευση.
  • Την προώθηση του τουρισμού που θα διευκολύνει τη σύσφιξη των λαών και θα οδηγήσει στη δημιουργία ευρωπαϊκών αξιών.

Όλες αυτές οι προτάσεις «εγκρίθηκαν» έπειτα από πολύωρη συζήτηση και ερωτήσεις που τέθηκαν στον εκπρόσωπο της ομάδας.

Όσον αφορά την ομάδα βέλος, ο εκπρόσωπός της, έπειτα από συνέλευση όλων των μελών της, έπρεπε να αναφερθεί στις ευκαιρίες αλλά και τις παγίδες των τεχνολογιών πληροφοριών της σημερινής εποχής.

Τελικά, όλες οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν αφορούσαν το διαδίκτυο και μέτρα αντιμετώπισης του ηλεκτρονικού εγκλήματος οι οποίες εγκρίθηκαν σύντομα και σχεδόν ομόφωνα από όλους τους μαθητές-βουλευτές.

Γενικά, και τα θέματα που παρουσιάστηκαν από τις περισσότερες ομάδες ήταν αξιόλογα και οι περισσότερες από τις προτάσεις τους υπερψηφιστήκαν. Εξαίρεση αποτελεί η εργασία της έκτης ομάδας η οποία όφειλε να κάνει προτάσεις ώστε η Ευρώπη να προσεγγίσει τα ιδανικά των νέων. Δυστυχώς, όμως, η έρευνα του ζητήματος θεωρήθηκε ανεπαρκής και οι προτάσεις που τέθηκαν απορρίφθηκαν από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου.

Έτσι, έληξε η συνεδρίαση και η ημερίδα ολοκληρώθηκε με το άκουσμα του Ευρωπαϊκού ύμνου και την απονομή αναμνηστικών σε όλους τους συμμετέχοντες. Η βραδιά έφτασε στο τέλος της με μια περιήγηση της ελληνικής αποστολής στο νυχτερινό Στρασβούργο.

Την επομένη, ακολούθησε ξενάγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα, για να γνωρίσουμε την πανέμορφη Γαλλική πόλη. Αργότερα, πήραμε το δρόμο της επιστροφής κατευθυνόμενοι στο αεροδρόμιο της Στουτγγάρδης, κάνοντας μια ενδιάμεση στάση στη γερμανική λουτρόπολη Baden-Baden. Τέλος μεταβήκαμε ύστερα από σύντομη πτήση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και από εκεί φτάσαμε στο σπίτι μας αργά το βράδυ.

Ο απολογισμός της εκδρομής είναι ιδιαίτερα θετικός, αφού το πρόγραμμα Euroscola μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε νέες γνωριμίες και να κατανοήσουμε καλύτερα το θεσμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αδιαμφισβήτητα, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία και αισθανόμαστε τυχερές για όσα βιώσαμε στην ημερίδα αλλά και γενικά σε όλο το ταξίδι. Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε γι’ ακόμη μια φορά πως η συμμετοχή σε τέτοιους και παρόμοιους διαγωνισμούς είναι προσοδοφόρα και να προτρέψουμε και άλλους μαθητές να ενημερώνονται για τη διοργάνωσή τους και να συμμετέχουν σε αυτούς.»

Εξάρχου Κωνσταντίνα, Ζαχαρούλη Ελένη-Παρασκευή
Μαθήτριες της Β' τάξης του 2ου ΓΕ.Λ Λάρισας.


Τα μέλη της αποστολής



Το ευρωπαικό Κοινοβούλιο



Έξω από το Κοινοβούλιο



Στην αίθουσα συνεδριάσεων




2 σχόλια:

Ειρήνη είπε...

ωραιες στιγμές! τι ομορφες ειναι οι σχολικές εμπειρίες!!

υγ: την άδεια απο τους μαθητες την πηρατε να βγαλετε τις φωτο στο ιντερνετ; :Ρ

2ΓΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ είπε...

@Ειρήνη: μεταξύ μας, αναγνωρίζεις κανέναν; Όχι δεν πήρα....

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.