Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

Όταν οι μαθητές δημιουργούν


Όταν θέλουμε, μπορούμε. Όταν δεν γκρινιάζουμε, δημιουργούμε. Όταν παραβλέπουμε τα αρνητικά, βλέπουμε τα θετικά. Ακόμα και όταν δεν έχουμε (κυρίως χρήματα), βρίσκουμε. Με λίγη θέληση, αρκετή φαντασία, μπόλικο μεράκι και πάρα πολλή όρεξη, μπορεί κανείς να δημιουργήσει από το …τίποτε. Αδύνατον; Και όμως, τα παιδιά του Β4, απέδειξαν πως είναι δυνατόν. Σάββατο πρωί, 24 Μαρτίου 2012, μαζεύτηκαν στο σχολείο -αντί στις καφετέριες- με νάυλον, σκούπες, σφουγγαρίστρες, βούρτσες, πινέλα, κουβάδες, χρώματα και έβαψαν την αίθουσά τους. Και δεν έμειναν μόνο σ’ αυτό, παρενέβησαν εικαστικά, την διακόσμησαν με πορτραίτα τα οποία σχεδίασε η συμμαθήτριά τους Καλλιόπη, έπλυναν τις κουρτίνες, ανακαίνισαν τις επιτοίχιες κρεμάστρες. Με επαγγελματική ευσυνειδησία οργάνωσαν το …project (για να χρησιμοποιήσω και μία αυθεντική ελληνική λέξη), μοίρασαν τις εργασίες και ξεκίνησαν. Μάζεψαν, σκέπασαν, έβαψαν, λέρωσαν και λερώθηκαν, καθάρισαν και τακτοποίησαν τα πάντα. Και στο τέλος έβαλαν και την ...υπογραφή τους.

Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, καίτοι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Μακάρι το παράδειγμά τους να το μιμηθούν και άλλα παιδιά, και άλλα τμήματα. Γιατί αν οργανωθούμε όλοι, όπως οι μαθητές του Β4, τότε μπορούμε να ομορφύνουμε τη σχολική μας αίθουσα, το σχολείο μας, τη γειτονιά μας, την πόλη μας, τη χώρα μας, τον πλανήτη μας. Με λίγο μεράκι και πολύ φιλότιμο. Χωρίς πολλά έξοδα, χωρίς πολλές σπατάλες. Απλά και λιτά. Γιατί αν δώσουμε ...αέρα στα παιδιά να αναπνεύσουν, τότε μπορούν να δράσουν, να ξεδιπλώσουν τις ικανότητές τους και να αποκαλυφθούν ταλέντα.




H Καλλιόπη ...δημιουργεί επί τοίχου



Για όλους υπάρχουν ρόλοι



Αναμνηστική



Το αποτέλεσμα



Καλλιτεχνική παρέμβαση



Έργα της Καλλιόπης



Οι υπογραφές




Και στο παρελθόν υπήρξαν παρόμοιες προσπάθειες καλλιτεχνικών παρεμβάσεων, οι οποίες παραμένουν καθαρές και ανέπαφες διότι οι μαθητές, ως επί το πλείστον, σέβονται τα έργα συμμαθητών τους. Εργασίες με gratifies σε εξωτερικούς τοίχους στην αυλή ή και με έργα-καλλιτεχνίες σε τοίχους μέσα σε σχολικές αίθουσες.





Εύγε παιδιά στα παιδιά που ενδιαφέρονται και δημιουργούν, αλλά και σε όσα δεν τους δόθηκε ακόμη η ευκαιρία να το πράξουν. Το 2ο Λύκειο να ξέρετε πως είναι πάντοτε αρωγός τέτοιων προσπαθειών.

3 σχόλια:

Ειρήνη είπε...

τι ανοιξιάτικα χρώματα!
ναι μπαίνεις στην τάξη και να χαίρεσαι! αυτα ειναι!! συγχαρητηρια ρε παιδια!

Vivi Kotoula είπε...

Μπράβο παιδιά! Είναι καταπληκτικό αυτό που κάνατε! Συγχαρητήρια σε όλους σας!
Κάποτε καθόμουν κι εγώ σε αυτά τα θρανία και χαίρομαι που όλα είναι πιο όμορφα, αφού εσείς τους δώσατε την ενέργεια και την ψυχή σας!

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο σας!
Συγχαρητήρια σε όλους σας

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.