Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Εκδήλωση για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείο


  Όπως αναφερθήκαμε σε προηγούμενη ανάρτηση, η προετοιμασία για την 39η επέτειο από την εξέγερση στο Πολυτεχνείο, ξεκίνησε μια βδομάδα νωρίτερα και ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 16 Νοε 2012, στη μεγάλη αίθουσα πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων (λέμε τώρα) του σχολείου μας. Το σκηνικό είχε ετοιμαστεί και τοποθετηθεί στον τοίχο (σχέδιο ομάδας μαθητών με την πρόσοψη του Πολυτεχνείου), γράφτηκαν συνθήματα της εποχής και τοιχοκολλήθηκαν, δημιουργήθηκε ένα μικρό σκηνικό (καθότι το πρόγραμμα συμπεριλάμβανε και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο), ο φορητός υπολογιστής μαζί με τον βιντεοπροβολέα και τη φορητή σκηνή τοποθετήθηκαν σε κατάλληλο σημείο, τα όργανα κουρδίστηκαν, οι αφηγητές μαζί με τους τραγουδιστές και τη χορωδία έκαναν τις τελευταίες …γαργάρες (για το μέγιστο αποτέλεσμα της ποιότητας της φωνής τους), ο τεχνικός μίξης ήχου ολοκλήρωσε την καλωδιακή του σύζευξη με όλους και όλα και αφού ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, κατέβηκε όλο το σχολείο να παρακολουθήσει την εκδήλωση. Ήδη είχαν προηγηθεί 5 διδακτικές ώρες, στα πλαίσια της αναπλήρωσης των ωρών λόγω κατάληψης. 

  Η εκδήλωση ξεκίνησε με τραγούδι από τη χορωδία και στη συνέχεια το θεατρικό δρώμενο. Βίντεο με φωτογραφικά ντοκουμέντα από την εξέγερση του ’73 έντυναν την όλη παράσταση. Η γνωστή, βαρετή ομιλία «…επί τη ευκαιρία..» την οποίαν κανείς δεν παρακολουθεί, αντικαταστάθηκε από αφηγήσεις και η γιορτή έκλεισε με το γνωστό τραγούδι «…αν μας αντέξει η σκηνή, θα φανεί στο χειροκρότημα…». Απ’ ότι φάνηκε, η σκηνή τους άντεξε, το χειροκρότημα ήταν παρατεταμένο (το γνωστό μπιζάρισμα *) με αποτέλεσμα η ορχήστρα να ...συνεχίσει το έργο της, με τραγούδια πιο ανάλαφρα και περισσότερο νεανικά ώσπου στο τέλος, μετά την αποχώρηση των περισσότερων, κατέληξαν στα λαϊκά και ζεϊμπέκικα. 

  Τελικά το 2ο γράφει ιστορία και στις επετειακές εκδηλώσεις και εξαιτίας αυτού, έχει πολλούς fun (φίλους και οπαδούς, επί το ελληνικότερον). Γι αυτό και όσοι αποφοιτούν ή αποφοίτησαν, δεν το ξεχνούν, το θυμούνται συχνά και το τιμούν.

   Δείτε μικρό δείγμα φωτογραφιών από την εκδήλωση, απαθανατισμένα από τον επίσημο φωτογράφο του σχολείου (ο οποίος με παρακάλεσε να αναφερθώ προσωπικά στον ίδιο και αυτό κάνω)





Οι αφηγήτριες







Από το θεατρικό δρώμενο, με φόντο το σκηνικό




Μέλη της ορχήστρας




Τραγουδιστές επί σκηνής



Η χορωδία



Το κοινό



Το μπιζάρισμα που λέγαμε



Οι καθηγήτριες-συντονίστριες


Οι αναμνηστικές 



Ο Διευθυντής του σχολείου 
(όχι, δεν τραγούδησε, απλά απένειμε τα εύσημα στους οργανωτές και συντελεστές)




* μπιζάρισμα το (ουσιαστικό) [ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ :μπισαρισ (μπιζάρω) -μα] Για κοινό, η αναφώνηση "μπις", η απαίτηση, με την αναφώνηση "μπις" να επαναληφτεί κάποιο μουσικό κομμάτι, κάποιο νούμερο, το νέο κάλεσμα ενός καλλιτέχνη (ηθοποιού, χορευτή, μουσικού, κ.α.) στη σκηνή για να τον χειροκροτήσουν. (κατ` επέκτ.) Η επανάληψη κάποιου πράγματος για δεύτερη φορά, η επιδοκιμασία με χειροκροτήματα, φωνές 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τι λένε για το 2

"Όπως και να το κάνουμε, αν φέρουμε την σύγκριση σε ποδοσφαιρικά κριτήρια, αν το 1o Λύκειο αντιστοιχεί στην Ρεάλ Μαδρίτης, το 2ο Λύκειο είναι η Μπαρτσελόνα, με ότι κι αν σημαίνει ο σύλλογος αυτός για την Καταλονία, σε σχέση με την βασιλική Ρεάλ. Ήσασταν το Λύκειο του λαού κι αυτό, πώς να το κάνουμε, γοητεύει”.

Ρήση απόφοιτου του 1981 του 1ου Λυκείου

Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ μας

- Ένας ιστοχώρος για ένα διαρκή διάλογο -χωρίς επίλογο- από …μηδενικής βάσης. Ένας ιστοχώρο όπου, μαθητές και καθηγητές, δια-λογιζόμαστε, συλ-λογιζόμαστε, ανα-λογιζόμαστε. Ένας ιστοχώρος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και προτάσεων, για ενημέρωση, πληροφόρηση, κατά της παρα-πληροφόρησης.
- Συν-διαλεγόμαστε, Συμ-μετέχουμε, Συν-εργαζόμαστε και αποκτούμε τη δυνατότητα και ικανότητα να οσφραινόμαστε …χρώματα, να γευόμαστε …χάδια, ν’ αφουγκραζόμαστε …αρώματα, να βλέπουμε …νοστιμιές, ν’ αγγίζουμε …ήχους.
- Γιατί, θεωρούμε πως χρήσιμον είναι να παρατηρεί κανείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζει τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμά την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα.
- Δρω γιατί Aντιδρώ, Μετέχω και Συμμετέχω είναι το σύνθημά μας.

'Ιτε παίδες. Γράφουμε, Ανα-γράφουμε, Συγ-γράφουμε και αποστέλλουμε το δικό μας κείμενο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 2genlyklar@gmail.com, για δημοσίευση.